اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری مشهد خبر داد

افتتاح 50 ایستگاه دوچرخه در مشهد

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از افتتاح 50 ایستگاه دوچرخه تا پایان تابستان سال‌جاری خبر داد.

افتتاح 50 ایستگاه دوچرخه در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی امامی میبدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ایستگاه‌های دوچرخه کاملا مکانیزه است، اظهار کرد: 150 ایستگاه دوچرخه قرار است تا پایان آذر در نقاطی که یک تیم فنی آن را مشخص کرده‌اند، احداث شود و به بهره‌برداری برسد که 50 ایستگاه از این میان تا پایان شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر این نکته که روش ارائه شده در شبکه حمل‌ و نقل دوچرخه مشهد، در کشورهای توسعه یافته به کار می‌رود، تصریح می‌کند: از نمونه‌های شهری این روش می‌توان به شهرهای پاریس، لندن و مادرید اشاره نمود.

امامی ادامه داد: بر این اساس بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در تعدادی از نقاط پیش‌بینی شده در سطح شهر، ایستگاه‌های دوچرخه احداث می‌کند و در این ایستگاه‌ها مردم پس از ثبت‌نام از طریق من‌کارت و با هزینه‌ای اندک، دوچرخه‌ای را در یک ایستگاه تحویل می‌گیرند و پس از پیمودن مسیر و رسیدن به مقصد، در ایستگاه بعدی دوچرخه را تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به این موضوع که دوچرخه نه‌تنها به‌عنوان وسیله‌ای تفریحی بلکه به‌عنوان یک الگوی تکمیلی حمل‌ و نقل مطرح است، افزود: دوچرخه علاوه بر کمک به کاهش آلودگی هوا و نقش موثر در تردد روان خودروها، باعث بالا بردن سطح سلامت افراد نیز می‌گردد.

امامی در پایان اظهار داشت: مکان‌هایی که ایستگاه‌های دوچرخه در آن قرار دارد بیشتر در محدوده‌های پرتراکم شهر و با فواصل کوتاه در حال احداث است و امیدواریم با اجرای این طرح گسترده بتوانیم به اهداف از پیش تایین شده سازمان که یکی از مهمترین آنها گسترش حمل و نقل پاک است، دست یابیم. 

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول