اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 31 مرداد تا اول شهریور انجام می‌شود

رقابت‌ برترین رکابزنان کشور در بی‌خبری بانوان دوچرخه‌سوار قم

رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی بانوان کشور در بی‌خبری و رکود دوچرخه‌سواری بانوان استان قم با حضور برترین‌های کشور برگزار می‌شود.

رقابت‌ برترین رکابزنان کشور در بی‌خبری بانوان دوچرخه‌سوار قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چند سالی است که دوچرخه‌سواری قم در بخش بانوان کاملاً به حال خود رها شده و خبری از فعالیت بانوان قمی در این رشته ورزشی وجود ندارد، البته شاید بانوان قمی در بخش همگانی به فعالیت در این رشته بپردازند، اما در بخش قهرمانی هیچ خبری از استان قم در رقابت‌های معتبر دوچرخه سواری بانوان کشور نیست.

به هر حال این برای نخستین‌بار نیست که رقابت‌های معتبر و مهم دوچرخه‌سواری بانوان کشور در غیاب بانوان قمی برگزار می‌شود، چراکه تلاش و تکاپویی در بخش بانوان دوچرخه‌سواری قم صورت نمی‌گیرد و بانوان در این رشته حضور چشمگیری ندارند.

اکنون به میزبانی تهران رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی بانوان کشور برگزار می‌شود؛ در حالی این رقابت‌ها براساس برنامه‌ریزی فدراسیون دوچرخه‌سواری کشورمان در قالب مسابقات قهرمانی کشور کوهستان بانوان کشور به انجام می‌رسد که شرکت‌کنندگان در این دوره از پیکارها برای کسب عناوین برتر در رده سنی جوانان و بزرگسالان از سی و یکم مردادماه تا اول شهریورماه در رشته کراس کانتری به میزبانی تهران باهم رقابت ‌می‌کنند و دوچرخه‌سواران مدعی با توجه به شرایط در نظر گرفته شده می‌توانند در این مسابقات حضور یابند.

از جمله شرایط شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها این است که تعداد اعضای هر تیم هشت نفر است؛ در حالی که هر تیم متشکل از سه دوچرخه‌سوار بزرگسال و سه رکابزن رده سنی جوانان در رشته کراس کانترس و دو مربی و سرپرست خواهد بود.

در حالی که رعایت شئونات اسلامی و حجاب اسلامی و داشتن تمام لوازم ایمنی اعم از کلاه و دوچرخه استاندارد و بدون نقص برای شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها الزامی شده، رکابزنان باید برای حضور در رقابت‌ها اصل شناسنامه عکسدار، کارت ملی و کارت بیمه ورزش خود را ارائه کنند.

همچنین تیم‌ها موظف به داشتن لباس متحدالشکل شده‌اند و دوچرخه‌سوارانی که از یازدهم دی‌ماه سال 1374 تا دهم دی‌ماه سال 1376 متولد شده‌اند، مجوز حضور در مسابقات رده سنی جوانان را دارند، ضمن اینکه شرکت جوانان در مقطع سنی بزرگسالان ممنوع است.

از سوی دیگر همراه داشتن تعهدنامه بی‌قید و شرط والدین برای شرکت ورزشکاران در مسابقات کوهستان در رده سنی جوانان شرط لازم ثبت نام است، ضمن اینکه تیم‌های شرکت کننده مکلف به ارائه معرفی نامه از اداره کل ورزش و جوانان استان خود هستند.

انتهای پیام/78002/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول