اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-6

گودرزی: زنان در دفاع مقدس مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: زنان در دوران دفاع مقدس مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند و در نگاه اسلام، فرقی بین زن و مرد وجود ندارد.

گودرزی: زنان در دفاع مقدس مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام غلامرضا گودرزی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای زن از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه که در تالار غدیر شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بسیجی‌ها و انسان‌های الهی در کنار رهبر الهی و حاکم اسلامی برای رسیدن به اهداف اسلامی با دشمنان دین خدا می‌جنگند.

وی جنگیدن در راه خدا و در کنار رهبر الهی را ویژگی بسیجیان از نگاه قرآن عنوان کرد: در قرآن و نگاه اسلام، فرقی بین زن و مرد وجود ندارد و بسیجی بودن حتما به ‌معنای مرد بودن نیست.

گودرزی با اشاره به اینکه نخستین صفت بسیجیان تحمل مشقت‌هاست، بیان داشت: تحمل رنج اراده آدمی را برای ادامه راه استوار می‌کند و هرگز در مقابل دشمن تن به‌ذلت نمی‌دهد.

به گفته مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه، زنان در دوران دفاع مقدس مستقیم یا غیرمستقیم حضور و نقش داشتند.

وی با تاکید بر اینکه ایستادگی در مقابل دشمن تا آخرین قطره خون، از آرمان‌های امام راحل است، تصریح کرد: ملت ایران این آرمان را تحقق بخشیدند.

گودرزی خاطر نشان کرد: حضور در میدان انقلاب به هر شکل، حضور در عرصه جهاد فی سبیل‌الله است و اسلام حکم جهاد را از عهده زنان برداشته، اما از فیض جهاد محروم نکرده و همسرداری صحیح اجر جهاد فی سبیل الله را دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه جنگ نظامی را جهاد اصغر و عرصه فرهنگی را جهاد اکبر عنوان کرد و به نقش بارز زنان در جهاد اکبر اشاره کرد.

گودرزی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگی باید ایمان حقیقی وجود داشته باشد تا فرهنگ صحیح در جامعه اشاعه پیدا کند، افزود: دفاع زنان در عرصه فرهنگ با بالاتر رفتن سطح دانش، بهتر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تربیت فرزند بسیار اهمیت دارد و این کار بزرگ در بیشتر مواقع بر عهده زنان است و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول