اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی:

تکلیف مراجع حل اختلاف کار، رعایت قوانین و عدالت محوری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی بر رعایت قوانین، مقررات و عدالت محوری مراجع حل اختلاف کار استان تاکید کرد.

تکلیف مراجع حل اختلاف کار، رعایت قوانین و عدالت محوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس فاتح صبح امروز در پنجمین همایش هم‌اندیشی کارشناسان و مسئولان مراجع حل اختلاف کار استان ضمن تاکید بر قانون‌مداری، رعایت اصول و قوانین حاکم، رعایت انصاف را جزو اصول و منشور کاری این مراجع عنوان کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان و مسئولان مراجع حل اختلاف استان جزو سیاست‌های اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در حوزه تنظیم روابط کارگر و کارفرما است.

فاتح اظهار کرد: رفع موانع صدور آراء قانونمند و مبتنی بر قوانین و مقررات مملکتی باید در دستور کار مدیریتی روابط کار استان بوده و تعامل با دیوان عدالت اداری و نهادینه کردن اصول و مقررات جدید دیوان در برنامه‌های کاری این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت اصول حقوقی تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه تاثیر مستقیم اقدامات در حوزه کاری اداره کل با کارگران و کارفرمایان در ارتباط است رعایت سرعت، دقت و کیفیت از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که در عرصه خدمت‌رسانی در حوزه روابط کار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تشریح آیین دادرسی کار ویژه مراجع حل اختلاف، رعایت تمام مراحل و اصول حاکم بر آیین‌نامه‌های مذکور را برای تمام مسئولان مراجع حل اختلاف ضروری دانست و اظهار کرد: نظارت ویژه بر اجرای امین و دقت آراء از مهمترین فعالیت‌های معاونت روابط کار این اداره کل است.

حسین فتحی با بیان اینکه اتخاذ وحدت رویه برای رفع اختلافات احتمالی در آراء و نظرات کارشناسان گامی اساسی در تحقق عدالت و قانون‌مداری است، گفت: در این زمینه معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با صدور نظریات ارشادی در صدد دستیابی به این هدف والاست.

وی همچنین ارزشیابی دقیق عملکرد ادارات تابعه را با موردکاوی و ارزشیابی کارشناسان روابط کار از اقدامات در دست اقدام حوزه روابط کار عنوان کرد و افزود: تدوین استراتژی کاهش مدت زمان رسیدگی در کنار رعایت کیفیت برای صدور آراء از اولویت‌های کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول