اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان:

بهار امسال 157 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته شدند

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: در بهار امسال تعداد 157 نفر در حوادث رانندگی گیلان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد کاهش داشته است.

بهار امسال 157 نفر در حوادث رانندگی گیلان کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریبرز آیتی فیروزآبادی صبح امروز در جلسه پزشکی قانونی گیلان با اشاره به فعالیت این نهاد در استان اظهار کرد: اداره کل پزشکی قانونی گیلان دارای 18 مرکز در سطح استان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 90 هزار مورد کارشناسی برای مراجع قضایی و سازمان‌های دولتی در پزشکی قانونی گیلان انجام می‌شود، افزود: از این تعداد، 91 درصد موارد مربوط به معاینات بالینی و کمیسیون‌های پزشکی، شش درصد مربوط به فعالیت‌های آزمایشگاهی و سه درصد باقی‌مانده مربوط به معاینه فوت شدگان با مرگ‌های غیر طبیعی و مشکوک است.

وی، تعداد پرسنل اداره کل پزشکی قانونی گیلان را 103 نفر عنوان کرد و گفت: از همکاری پاره وقت بالغ بر 90 نفر متخصص و فوق تخصص رشته‌های مختلف علوم پزشکی که اغلب از اعضای هیئت علمی هستند به ویژه در بخش کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی بهره می‌بریم.

*ساختمان‌های پزشکی قانونی شهرستان‌های گیلان اجاره‌ای هستند

به گفته این مسئول، پزشکی قانونی با به‌کارگیری پزشکان و کارشناسان متخصص و ماهر و با ارائه نظرهای کارشناسی یکی از منابع معتبر و مورد استناد در احکام قضایی محسوب شده و از نهادهای موثر در گسترش عدل و عدالت در جامعه است.

وی ساختمان‌های اداره‌های پزشکی قانونی شهرستان‌های استان را اجاره‌ای و امانی ذکر کرد و ادامه داد: این ساختمان‌ها در بندرانزلی، لاهیجان، تالش، رودسر، لنگرود، صومعه‌سرا و فومن تملیکی بوده و بقیه نیز به صورت اجاره‌ای و یا امانی هستند.

*ساخت 6 سالن تشریح گیلان در دست پیگیری است

آیتی‌فیروزآبادی، احداث شش سالن تشریح در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، تالش، رودبار، صومعه‌سرا، بندرانزلی و احداث ساختمان اداره کل پزشکی قانونی گیلان در رشت را از مصوبات دولت‌های نهم و دهم ذکر کرد.

وی افزود: خرید خودرو در سرصحنه و تأمین زمین برای احداث مجموعه آزمایشگاه سالن تشریح رشت جزو مصوبات هیئت دولت بوده که پیگیری‌های مداوم و مستمر برای اجرای مصوبات مذکور در دست انجام است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به وظایف این نهاد، تصریح کرد: انجام کارشناسی‌های بالینی «معاینات بالینی، کمیسیون‌های پزشکی، معاینات اجساد و حضور در صحنه های فوت مشکوک» از جمله وظایف پزشکی قانونی است.

وی، انجام آزمایش‌های مرتبط با پزشکی قانونی مانند سرولوژی، سم‌شناسی، آسیب‌شناسی و... را از دیگر وظایف این مرکز برشمرد.

*مرگ 157 نفر در تصادفات رانندگی گیلان/25 درصد کاهش داشت

آیتی‌فیروزآبادی، در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت کشته شدگان حوادث رانندگی گیلان، خاطرنشان کرد: در بهار امسال تعداد 157 نفر در حوادث رانندگی گیلان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25.6 درصد کاهش داشته است.

وی، از مجموع تلفات حوادث رانندگی استان در مدت مذکور را 123 نفر مرد و 34 نفر زن عنوان کرد.

این مسئول، بیشترین تلفات حوادث رانندگی را با 126 مورد در جاده‌های برون‌شهری و 28 مورد در تصادفات درون‌شهری و سه مورد در جاده‌های ‌روستایی ذکر کرد.

آیتی‌فیروزآبادی اضافه کرد: در مدت مذکور 3 ‌هزار و 471 مصدوم حوادث رانندگی در پزشکی قانونی استان ثبت شده که 2 ‌هزار و 448 نفر مرد و یک‌هزار و 23 نفر زن هستند.

به گفته وی، مصدومان حوادث رانندگی بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 2.8 درصد کاهش داشته است و مدیرکل پزشکی قانونی گیلان، تعداد مصدومان حوادث رانندگی بهار سال گذشته را 3 ‌هزار و 570 نفر عنوان کرد.

وی افزود: در خرداد امسال نیز تعداد 43 نفر جان خود را در تصادفات رانندگی گیلان از دست دادند که از این تعداد 31 نفر مرد و 12 نفر زن بودند.

*بهار امسال 24 نفر در دریای گیلان غرق شدند

آیتی‌فیروزآبادی درباره غرق شدگان دریای گیلان یادآور شد: در بهار امسال 24 نفر بر اثر غرق‌شدگی در گیلان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

وی از مجموع غرق‌شدگان گیلان در بهار امسال را 18 نفر مرد و شش نفر زن عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول