اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر خبر داد

فاطمه، زهرا و امیرعلی بیشترین فراوانی نام‌ها در سه ماهه نخست امسال

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر گفت: در سه ماهه اول امسال از یک‌هزار و 81 واقعه ولادت، نام‌های فاطمه، زهرا، امیرعلی، امیرحسین، محمد، ابوالفضل، علی، رضا، بهار و نازنین زهرا در بین 10 اسامی که بیشترین فراوانی را دارند قرار گرفتند.

فاطمه، زهرا و امیرعلی بیشترین فراوانی نام‌ها در سه ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شعبان شیرکانی صبح امروز در نشست کارگروه ثبت وقایع حیاتی در شهرستان بوشهر ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری در شهرستان بوشهر میانگین ثبت ولادت در مدت قانونی 98.33 و میانگین ثبت وفات 94.27 بوده است.

وی بیان داشت: در سه ماهه اول سال جاری 12 واقعه ولادت و وفات خارج از مهلت قانونی ثبت شده است که دلایل عمده آن برای ولادت فرزند خواندگی، مشکل انتخاب نام، محل تولد خارج از استان و برای واقعه فوت نیز عدم اعلام به موقع دستگاه‌ها و عدم مراجعه به موقع بستگان متوفی بوده است.

وی در ارتباط با فراوانی نام‌ها در 3 ماهه اول سال جاری گفت: از یک‌هزار و 81 واقعه ولادت نام‌های فاطمه، زهرا، امیرعلی، امیرحسین، محمد، ابوالفضل، علی، رضا، بهار و نازنین زهرا در بین 10 اسامی که بیشتر فراوانی را دارند قرار گرفتند.

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر در ارتباط با ماموریت سازمان ثبت احوال گفت: ثبت وقایع حیاتی، اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان و تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور از ماموریت‌های مهم ثبت احوال است.

شیرکانی به اهداف کلان سازمان ثبت احوال هم اشاره کرد و گفت: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان و تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان هم از اهداف کلان این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی‌های بخش غیردولتی با رویکرد واگذاری امور تصدی گری، استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول، افزایش انگیزه شغلی کارکنان با تامین جایگاه و منزلت حرفه ای مناسب و ارتقای سطح دانش فنی، علمی و مهارت‌های شغلی کارکنان بخشی از اهداف کیفی سازمان ثبت احوال است.

رئیس ثبت احوال شهرستان بوشهر گفت: مناسب سازی و استاندارد سازی فضاهای فیزیکی، تجهیزات، ساختار و فرایندهای انجام کار، پشتیبانی و حمایت از نوآوری، خلاقیت و استعدادهای فنی و پژوهشی، تقویت فضائل اخلاقی، وجدان کاری، روحیه کار و انضباط در سازمان و استقرار نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان ، مدیریت و کارکنان نیز از دیگر اهداف کیفی سازمان ثبت احوال کشور است.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول