اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک:

سد زیاران از نقاط حادثه‌خیز آبیک است/ مسئولان استانی تدابیر لازم را بیندیشند

فرماندار شهرستان آبیک رودخانه و سد زیاران را از نقاط حادثه‌خیز این شهرستان ذکر کرد و گفت: مسئولان استانی تدابیر لازم را برای رفع حادثه‌خیز بودن سد زیاران بیندیشند.

سد زیاران از نقاط حادثه‌خیز آبیک است/ مسئولان استانی تدابیر لازم را بیندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالحسین داداشی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سد زیاران بحران و جزو مشکلات شهرستان آبیک محسوب نمی‌شود بلکه به دلیل حادثه‎‌خیز بودن مشکل‌زا شده است.

وی افزود: برای رفع مشکل موجود در سد زیاران دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین پیگیر این موضوع است و جلسه‌ای هم در این زمینه برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: مسئولان اداره امور آب باید در طرح‌های خود، سد زیاران را هم در نظر گرفته و با ارائه راهکارهای لازم از حادثه‌خیز بودن این رودخانه و سد جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار غرق‌شدگی امسال در مسیر رودخانه، کانال و سد زیاران بالا بوده است که بازتاب معنوی منفی برای مردم و خانواده‌ها به همراه داشته است.

داداشی بر انعقاد تفاهم‌نامه با مسئولان شهر محمدیه و شهرستان نظرآباد برای مساعدت در مواقع بحران به عنوان معین در شهرستان آبیک تأکید و تصریح کرد: با تحقق این امر، اگر بحرانی در شهرستان آبیک رخ دهد، زودتر کنترل و مهار می‌شود.

وی بیان کرد: در زمان بحران، مدیریت اجرایی فرمان‌بر می‌شود به این معنا که مسئولان دستگاه‌های خدماتی مانند آب، گاز، برق تصمیمات فنی نمی‌گیرند بلکه تصمیمات سیاسی می‌گیرند که سناریوی آن در بحران‌ها تعریف شده است.

این مسئول اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران برای آمادگی و سنجش مسئولان تشکیل می‌شود تا با شناسایی بحران‌های احتمالی، تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان داشت: وظایف همه مسئولان طبق قانون نظام اسلامی در موقع بحران تعریف و مشخص شده که قانون درستی هم است و همه باید به آن تمکین کنند.

داداشی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید همه امکانات موجود در ادارات را در موقع بروز بحران در اختیار ستاد مدیریت بحران شهرستان آبیک قرار دهند.

وی با اشاره به استقرار دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با قدرت و قوت بیشتر در راستای اجرای فرامین نظام اسلامی گام بردارند و مقتدرتر از گذشته به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام/77006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول