اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های فوتسال پخش شود بسیاری از مشکلات تیم‌ها حل می‌شود

افتخاری: هر فردی تیمش را بیرون بکشد 3 بر صفر بازنده می‌شود/ وارد مسائل استانی نمی‌شویم

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال گفت: در صورتی که مسئولی تیمش را حتی برای یک دقیقه از بازی بیرون بکشد، تیمش سه بر صفر بازنده می‌شود.

افتخاری: هر فردی تیمش را بیرون بکشد 3 بر صفر بازنده می‌شود/ وارد مسائل استانی نمی‌شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا افتخاری ظهر امروز در مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز مصادف‌ شد با نخستین جلسه دولت جدید و ما آن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم دولت جدید با تدبیر و امید بتواند شادی و نشاط را به جامعه بازگرداند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده شاهد رشد فوتسال کشورمان در سطح جهان باشیم و بحث اصلی ما در حال حاضر این است که چه اتفاقاتی در فصل گذشته رقابت‌های لیگ رخ داد و گزارشی را در این خصوص ارائه می‌دهم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال اذعان داشت: سال گذشته لیگ با کمترین حاشیه ادامه پیدا کرد، اما مسائلی هم وجود داشت که باید به آنها اشاره کنم.

وی تأکید کرد: یکی از این مسائل حق پخش تلویزیونی است که اگر مسابقات به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شود، مشکلات بسیاری از باشگاه‌ها در مورد مسائل مالی و درآمدزایی حل می‌شود و با صحبتی که با مسئولان صدا و سیما و کفاشیان برگزار کردیم قرار شد بیشتر این رقابت‌ها پخش شود.

افتخاری اضافه کرد: بسیاری از سالن‌های برگزاری مسابقات با مشکل مواجه هستند، اما بسیاری از این مشکلات توسط خود باشگاه‌ها قابل حل است و باشگاه‌ها می‌توانند با همکاری ادارات‌کل ورزش و جوانانشان این مشکلات را مرتفع کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از بازی‌های فصل گذشته مشاهده شد که برخی مدیران و مسئولان تیم‌ها، تیم‌هایشان را از مسابقات به دلیل مسائل داوری یا غیره بیرون می‌کشیدند؛ در صورتی ‌که قصد داشته باشند در سال جاری حتی برای یک دقیقه هم تیم را بیرون بکشند بازی را سه بر صفر به ضررشان اعلام می‌کنیم و مدیران هم باید به مربیان و سرپرستان تیم‌هایشان تکلیف کنند که دیگر این کار را انجام ندهند.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ابراز داشت: در رقابت‌های فصل گذشته تعدادی از عوامل تیم‌ها و آنهم از روی نیمکت بطری آب به سمت زمین مسابقه پرتاب کردند و ما از تیم‌ها انتظار داریم خودشان این مسائل را رعایت کنند و درصورتی‌که بازهم چنین مواردی رخ دهد، تصمیمات جدی در مورد آن تیم گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: باشگاه‌ها موظف هستند به طور حتم از یک پزشک که مورد تأیید فدراسیون باشند در کنار تیم‌‌هایشان استفاده کنند تا دیگر شاهد تجویز داروهای غیرمجاز توسط این پزشکان نباشیم و بازیکنان با مشکلات جدی مواجه نشوند.

افتخاری ادامه داد: برخی از مسئولان باشگاه‌ها به سمت داور حمله‌ور می‌شدند و ما زمانی که چنین رفتاری را از سوی مسئولان باشگاه‌ها می‌بینیم دیگر چه انتظاری از تماشاگران تیم‌ها داریم و در صورتی‌که این رفتارها ادامه پیدا کند به ضرر تمام تیم‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال افزود: تیم‌های همشهری باید در هفته‌های ابتدایی لیگ بازی کنند تا با کشیده شدن بازی‌ها به هفته‌های پایانی دیگر شاهد وقوع مسائل تبانی نباشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال یادآور شد: در صورتی ‌که مربی و سرپرست تیم‌ها دو مرتبه اخراج شوند کارت آنها باطل می‌شود و حضور نیروی انتظامی پیش از آغاز مسابقات در سالن‌ها الزامی است.

وی ابراز کرد: سال گذشته تصمیم گرفته شد مبلغی را از تیم‌ها به عنوان ورودی گرفته شود، اما بسیاری از باشگاه‌ها همکاری نکردند و ما با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدیم و در سال جاری نیز تاکنون ریالی به ما کمک نشده است، امیدواریم تیم‌ها ورودیه خود را پرداخت کنند تا با مشکل مواجه نشویم.

افتخاری اذعان داشت: چه تفاوتی میان ما و رشته‌ای مانند هندبال وجود دارد؛ در حالی‌ که ما جهانی هستیم و بازی‌های لیگ فوتسال ما باید مانند این رشته پخش مستقیم شود و در مورد بازیکنان فوتسال و فوتبال هم نباید میان آنها این‌ همه تبعیض قائل شویم.

وی با اشاره به حواشی به وجود آمده میان اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان ادامه داد: ما وارد بحث‌های استانی نمی‌شویم و کار خودمان را می‌کنیم، اما برکناری یک رئیس هیئت باید با نظر فدراسیون اعضای مجمع و اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها صورت بگیرد و یکی از این‌ها به تنهایی نمی‌توانند رئیس هیئت فوتبال را برکنار کنند.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پایان اضافه کرد: برنامه ما مربوط به باشگاه‌ها است و به مسئله‌ای که ارتباطی به ما ندارد ورود نمی‌کنیم، امیدوارم دوستان با تعامل و رفاقت این مسئله را به سرانجام برسانند تا فوتبال استان ضربه‌ای نبیند.

انتهای پیام/63020/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول