اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حادثه خبر نمی‌کند

حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند پس باید با دقت در رانندگی مراقب سوانح دلخراش رانندگی بود.

حادثه خبر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اگر در یک مسافت طولانی راننده‌ای با سرعت حرکت کند و بدون حادثه به مقصد برسد این انگیزه در او تقویت می‌شود اما به این جمله بی‌توجه است "حادثه خبر نمی‌کند".

شاید راننده‌ای پس از بارها سرعت در معابر درون و برون شهری به یکباره حادثه تلخی را رقم بزند که در این حادثه یا جان خود و یا جان دیگران را به خطر بیاندازد.

اغلب رانندگان جوان به دلیل شور و هیجانی که دارند سرعت خود را در معابر افزایش می‌دهند و بیشتر رانندگان نیز معتقدند دست فرمان خوبی دارند و بهتر از بقیه رانندگی می‌کنند و در هر شرایطی می‌توانند خودروی خود را کنترل کنند ولی این فقط یک اعتماد به نفس کاذب است.

رانندگی با سرعت مطمئنه یکی از روش‌های کنترل بر نفس و تربیت روان و نوعی ورزش روانی برای ایجاد و تقویت کنترل بر اراده است و در واقع رانندگی‌های خطرآفرین با سرعت غیر مجاز و رفتارهای ناشایست و غیر قانونی شخصیت راننده خاطی را در ذهن دیگران بد جلوه می‌دهد.

در این صورت ما با راننده‌ای مواجه می‌شویم که برای تفریح با سرعت غیر مجاز و دیوانه‌وار در خیابان حرکت می‌کند و معتقد است با بقیه فرق می‌کند و خطری متوجه او نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در این باره گفت: مراعات قوانین راهنمایی و رانندگی بهترین عامل برای مراقبت از جان انسان‌ها در حین رانندگی است.

محمد رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه طی یک ماهه آینده مسافرت‌های تابستانه به اوج خود خواهد رسید اظهار داشت: رانندگان وسائل نقلیه خصوصاً مسافرانی که آشنایی با جاده‌های استان ندارند بیشتر از دیگران مراقب نوع رانندگی خود باشند.

وی از این نوع رانندگان خواست از هرگونه عجله و شتاب هنگام رانندگی جداً خودداری کنند تا حادثه دردناکی روی ندهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: ماموران پلیس با حضور در معابر درون و برون شهری در مقابل افرادی که به خطر انداختن جان دیگران برایشان مهم نیست مقابله خواهند کرد.

انتهای پیام/2246/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول