اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند.

هنرمندان تئاتر شهرستان‌ها مظلوم واقع شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، ابوالحسن حیدری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر انجمن هنرهای نمایشی شیروان اظهار کرد: باید از نگاه طیف‌گرایی و تک‌محوری در حوزه تئاتر خارج شویم.

وی افزود: انجمن‌های فرهنگی و هنری بازوان اجرایی در ادارات ارشاد اسلامی محسوب می‌شوند.

حیدری یکی از برنامه‌های این معاونت را تشکیل شورای برنامه‌ریزی تئاتر با محوریت دبیرخانه جشنواره تئاتر نمایندگان انجمن‌های هنرهای نمایشی در شهرستان‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شیروان علاوه بر ظرفیت موسیقی بالا در استان در حوزه تئاتر هم از درخشش خوبی برخوردار است گفت: باید از این هنرمندان با جدیت تمام حمایت شود.

معاون هنری اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی بدون اشاره به زمان برگزاری جشنواره تئاتر در استان گفت: این جشنواره تئاتر در شیروان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: به زودی انجمن تعزیه استان خراسان شمالی در شیروان که بنیانگذار این انجمن در استان بود پس از راه‌اندازی استان‌های اصفهان، همدان و تهران راه‌اندازی می‌شود.

زکریا شیرمحمدزاده از پیشکسوتان عرصه تئاتر گفت: باید تئاتر بجنورد از شهرستان‌های این استان جدا شود زیرا تئاتر شهرستان‌ها در استان سوخته‌اند و بیشتر به تئاتر بجنورد توجه می‌شود.

زهرا بهادران از پیشکسوتان و بانیان تئاتر کودک در شیروان اظهار کرد: متأسفانه هیچ‌گونه توجه خاصی به تئاتر کودک در استان نمی‌شود و تئاتر کودک مظلوم باقی مانده است زیرا پایه اساس تئاتر در کودکی نهفته است و زیربنای تئاتر از دوران کودکی میسر خواهد شد و هنرمندان از آن زمان تربیت می‌یابند.

به گزارش فارس، در این نشست هنرمندان به بیان نقطه نظرات انتقادات، پیشنهادی و راهکارها پرداختند و در پایان به مشکلات و دغدغه‌های حاضران توسط مسئولین پاسخ داده شد.

انتهای پیام/63002/‌ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول