اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

عملیات اجرایی احداث بزرگراه جنوبی کرج آغاز می‌شود

استاندار البرز از آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه جنوبی کرج در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

عملیات اجرایی احداث بزرگراه جنوبی کرج آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی استانداری البرز، اصغر عربیان اظهار داشت: احداث بزرگراه جنوبی کرج به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی کرج و استان البرز در حوزه حمل و نقل و ترافیک طی ماه‌های اخیر با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به زودی قرارداد آن با پیمانکار بسته شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین بار ترافیکی کلان شهر کرج و استان البرز بر روی محور تهران- کرج- قزوین قرار دارد و به همین دلیل است که امروز شهر کرج با بیشترین میزان آلودگی هوا و معضلات متعدد ترافیکی مواجه است.

*هدایت ترافیک به بزرگراه‌های شمالی و جنوبی کرج ضرورتی انکارناپذیر است

این مسئول با بیان اینکه هدایت ترافیک به بزرگراه‌های شمالی و جنوبی کرج ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: خیابان‌هایی که امروز بار ترافیکی سنگین کرج را به  دوش می‌کشند متعلق به 40 سال گذشته هستند که امروز با توجه به افزایش حجم خودروهای تولیدی و همچنین افزایش جمعیت پاسخگوی نیاز ترافیکی مردم نیست.

*مسئولان در گذشته در قبال حوزه ترافیک منفعلانه عمل کرده‌اند

رئیس شورای ترافیک استان البرز با انتقاد از عملکرد منفعلانه مسئولان در گذشته تصریح کرد: متاسفانه به رغم تلاش‌های فراوانی که در حوزه ساماندهی ترافیک و همچنین احداث تقاطع‌های مختلف در کرج صورت گرفته است اما به دلیل عملکرد منفعلانه برخی مسئولان امروز با گره‌های ترافیکی و مشکلات متعددی مواجه هستیم.

وی گفت: در واقع به گونه‌ای عمل شده است که پس از ایجاد گره به فکر چاره افتاده‌ایم و مهمترین علت آن سوار نبودن بر کار و عدم نگرش علمی و تخصصی به این حوزه بوده است.

عربیان تاکید کرد: ذکر این موارد به معنای نادیده گرفتن خدمات و تلاش‌های مدیریت شهری در این حوزه نیست اما این موضوع واقعیتی است که باید برای فرادی این شهر و استان تدابیر مناسب اتخاذ شود.

*اقدامات ترافیکی امروز پاسخگوی 20 سال آینده نیست

استاندار البرز در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه نگاه مسئولان در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های زیرساختی باید با نگاهی بلندمدت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهری را مدنظر قرار دهند، گفت: لزوم توجه به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در راستای کاهش مسائل و مشکلات مردم در حوزه‌های زیرساختی از اهم مواردی است که تنها با نگاه عمیق و علمی مسئولان برطرف می‌شود.

‌وی اجرای پروژه‌های بزرگراه‌های شمالی و جنوبی کرج را نقطه عطفی در کاهش مشکلات ترافیکی این استان ذکر کرد و گفت: امید می‌رود با پیگیری جدی و تلاش مضاعف مسئولان در  این حوزه شاهد تحولات چشمگیری در حوزه حمل و نقل و ترافیک استان البرز به ویژه شهر کرج به عنوان مرکز استان البرز باشیم.

انتهای پیام/2302/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول