اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان برخوار:

مسجد مرکز اتصال بنده با خداست

امام جمعه شهرستان برخوار گفت: مسجد تصفیه‌کننده روح و مرکز اتصال بنده با خالق خود خداوند متعال است.

مسجد مرکز اتصال بنده با خداست

حجت‌الاسلام مسعود سرافراز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز هفته جهانی مسجد اظهار کرد: هفته جهانی مسجد به ابتکار کشور جمهوری اسلامی ایران در قبال به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین حمله رضاخان به نمازگزاران مسجد گوهرشاد صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه از 30 مرداد تا 5 شهریور به عنوان هفته جهانی مسجد نام‌گذاری شده است، افزود: تکریم مساجد موجب عبودیت، معرفت و همچنین سرمنشأ برکات در یک نظام اسلامی می‌شود.

امام جمعه برخوار با اشاره به اینکه مسجد تنها جایی برای نماز خواندن نیست، ادامه داد: مسجد مکانی برای تفکر است و این تفکر است که می‌تواند سرنوشت یک جامعه را تغییر دهد.

سرافراز با بیان اینکه مسجد، مدرسه و دانشگاهی برای تفکر و تأمل انسان است، بیان داشت: مسجد تصفیه‌کننده روح و مرکز اتصال بنده با خالق خود خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مسجد باید در همه جا پاکیزه از آن نگهداری شود، تاکید کرد: مساجد باید منبع ترویج و پرورش معارف، اخلاق و علوم اسلامی باشد.

امام جمعه شهرستان برخوار با بیان اینکه صدای مسجد نباید مایه اذیت و آزار همسایگان شود، ادامه داد: تنها صدایی که باید از مسجد بلند شود بانک خوش اذان باشد.

سرافراز با بیان اینکه مسئولان باید برای ترویج فرهنگ،عمران و آبادانی مساجد نقش بسزایی داشته باشند، متذکر شد: وزیر سابق امور خارجه آمریکا در یک مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت اعلام کرد که ما برای تغییر مسیر صحیح فرهنگی و معرفتی در کشورهای اسلامی با اختصاص بودجه‌های کلان برای مساجد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، افزود: مساجد از همان ابتدای شکل‌گیری اسلام نقش مهمی در سازمان‌دهی و به پیروزی رساندن رزمندگان اسلام داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان برخوار در پایان ابراز داشت: هم‌اکنون مساجد بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران نقش مؤثر دیگری در برپایی نمازهای جماعت و ایجاد پایگاهی مردمی در مقابل کفر و استکبار بوده‌اند.

انتهای پیام/63023/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول