اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق مهر امام رضا استان قم خبر داد

پرداخت 19میلیارد ریال وام خود اشتغالی در سال مالی 92

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان قم از پرداخت 140 مورد وام خود اشتغالی به مبلغ 19 میلیارد ریال و 118 مورد وام مشاغل خانگی به مبلغ 24 میلیارد و 340 میلیون ریال در سال مالی 92 به متقاضیان استان قم خبر داد.

پرداخت 19میلیارد ریال وام خود اشتغالی در سال مالی 92

مرتضی لیریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه وام‌های خود اشتغالی صندوق مهر امام رضا (ع) در سطح کشور بی‌نظیر است اظهار کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی به مشاغل خانگی تا مبلغ 50 میلیون ریال و مشاغل خویش فرمایی و خود اشتغالی تا مبلغ 150 میلیون ریال بوده و مدت باز پرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر پنج سال است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات صندوق به صورت قرض الحسنه بوده و نرخ کارمزد آن چهار درصد است افزود: وام‌های خود اشتغالی صندوق بسته به نوع کسب و کار به صورت ماهانه، فصلی و سالانه با اقساط برابر قابل تقسیط و دارای دوره تنفس و سازندگی سه ماهه برای مشاغل خانگی و چهار ماهه برای مشاغل خویش فرمایی است.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان قم با بیان اینکه متقاضیان دارای شرایط عمومی و اختصاصی می‌توانند برای دریافت وام خوداشتغالی به صندوق مراجعه کنند گفت: تابعیت جمهوری اسلامی، دارا بودن کارت پایان خدمت، عدم استفاده از تسهیلات اشتغال صندوق، عدم اشتغال در دستگاه‌های دولتی و عدم دریافت حقوق بازنشستگی، دارا بودن حداقل سن 18 و حداکثر 50 سال و لزوم داشتن مدارک تحصیلی و مهارتی مرتبط با کسب و کار پیشنهادی از جمله شرایط لازم برای دریافت وام خوداشتغالی است.

وی بیان کرد: بازرسان صندوق مهر امام رضا(ع) پس از بررسی پرونده‌ها و تماس با متقاضیان و همچنین مصاحبه‌های حضوری صلاحیت آن‌ها را بررسی می‌کنند و اگر تردیدی وجود داشت با حضور در محل تحقیقات لازم را به عمل می‌آورند.

لیریایی با اشاره به نظارت پس از پرداخت گفت: به منظور پایش عملکرد دریافت کننده تسهیلات از نظر اجرای تعهدات مندرج در مدارک مرحله‌ بررسی درخواست و قرارداد فی ما بین (صندوق و فرد) در طول دوره‌ قرارداد بازرسان صندوق به صورت نظارت اولیه، ادواری و فصلی از محل بازدید می‌کنند.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان قم افزود: رضایت صندوق از عملکرد افراد وام گیرنده تاکنون بیش از 70 درصد بوده است و کمتر مواردی مشاهده شده است که فرد وام گیرنده به تعهدات خود عمل نکند مگر در مواردی که به علت مشکلات به وجود آمده در شغل مورد نظر به کار دیگری پرداخته باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه حد صندوق مهر امام رضا (ع) توانسته است مشکل اشتغال را حل کند گفت: تسهیلات صندوق بسیار موفقیت آمیز بوده و در طول خدمت خود با موارد متعددی برخورد داشته است که کسب و کار خود را با وام‌های خود اشتغالی صندوق مهر امام رضا(ع) آغاز کرده‌اند و زندگی خود را مدیون این صندوق می‌دانند و تشکر آن‌ها از صندوق مهر امام رضا(ع) و اذعان این مطلب خود نشان از موفقیت صندوق برای دستیابی به اهداف عالی است.

لیریایی خاطرنشان کرد: صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور اشتغال جوانان، ساماندهی ازدواج جوانان و اشتغال روستایی مناطق محروم تشکیل شده است و پرسنل این صندوق در سایه لطف و عنایات امام رضا(ع) تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی بهتر به متقاضیان انجام می‌دهند.

مدیر صندوق مهر امام رضا (ع) استان قم با اشاره به اینکه صندوق علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی تسهیلات دیگری مانند وام ازدواج و وام از طریق وجوه مردمی نیز پرداخت می‌کند گفت: صندوق مهر امام رضا (ع)  امسال تعداد 40 مورد وام ازدواج به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال و 1180 مورد وام از طریق وجوه مردمی به مبلغ  86 میلیارد و 830 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) حدود چهار سال است که به صورت مستقل اداره می‌شود تصریح کرد: بودجه صندوق از وصول اقساط سال‌های گذشته تأمین می‌شود و هر چقدر وصول مطالبات بیشتر باشد صندوق می‌تواند به متقاضیان بیشتری وام دهد. 

صندوق مهر امام رضا(ع) بر اساس مصوبه‌ مورخ 26/2/85 شورای عالی اداری، به منظور (انسجام تشکیلاتی و بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های موجود برای تبیین و تقویت جایگاه جوانان، اعتلاء، رشد، تعالی و رفع دغدغه‌های شغلی، ازدواج و مسکن آنان از ادغام صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی، صندوق قرض‌الحسنه‌ توسعه‌ اشتغال روستایی و صندوق اندوخته‌ ازدواج جوانان تشکیل شد و در مورخ 25/4/85 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به علت تاسیس این صندوق در نخستین مصوبه‌ هیئت دولت نهم که در نخستین جلسه‌ آن در تاریخ سوم شهریور 1384 در تالار آیینه‌ حرم رضوی گذرانده شد، نام این صندوق، صندوق مهر امام رضا تعیین شد.

انتهای پیام/2258/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول