اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

شاخص توزیع اعتبار ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه برای محرومیت‌زدایی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحت عنوان ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه دو درصد از اعتبارات عمرانی کشور به منظور برقراری توازن در مناطق مختلف اختصاص می‌یابد.

شاخص توزیع اعتبار ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه برای محرومیت‌زدایی است

 سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این مطلب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از سال 90 این اعتبار در اختیار معاونت برنامه‌ریزی رئیس جمهور قرار دارد و توسط این معاونت، تنظیم و ابلاغ می‌شود.

وی افزود: شاخص توزیع اعتبار ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه، مقایسه میانگین برخورداری هر شهرستان با میانگین کشوری است.

صابری اظهار داشت: پوشش عقب ماندگی در چند محور عمده اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و دفاعی و شاخص‌هایی از جمله راه و مسکن روستایی، آب روستایی، بهداشت و سلامت روستایی شامل خانه بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی، فرهنگ، هنر رسانه‌های جمعی و گردشگری است.

استاندار با بیان این‌که میزان این اعتبار و بخشی از موارد مصرف آن در معاونت برنامه‌ریزی مشخص می‌شود افزود: اعتبار مربوط به مصوبات خاص، ماده 180 ، الزامات قانونی و سایر، همه زیرمجموعه اعتبارات عمرانی استانی است و تخصیص آن بر اساس شاخص‌های تصویب شده و توسط کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

وی میزان اعتبارات عمرانی سال 92 را 198 میلیارد تومان عنوان کرد و  گفت: از این میزان اختصاص تعلق یافته به موضوع ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه، 258 میلیارد و 700 هزار ریال می‌باشد که در چند بخش اجتماعی، اقتصادی، زیربنایی و دفاع تخصیص می‌یابد.

وی افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته به بخش اجتماعی را 35 میلیارد ریال و در زیربخش‌های آموزش، فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری، بهداشت و سلامت و تربیت‌بدنی عنوان کرد.

صابری همچنین اعتبار بخش اقتصادی را 25 میلیارد ریال و در زیربخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی، اعتبار بخش زیربنایی 143 میلیارد ریال و در زیر بخش‌های حمل و نقل راه‌های روستایی، مسکن، عمران شهری، روستایی و شهری و بخش دفاع سه هزار میلیارد ریال جهت تقویت پایگاه‌های بسیج ذکر کرد.

استاندار اولویت تخصیص این اعتبارات به پروژه‌های عمرانی را اتمام پروژه‌های نیمه تمام و مناطق محروم دانست.

انتهای پیام/82015/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول