اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی رضوی خبر داد

ارسال 279 اثر به جشنواره مدیحه‌سرایی

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی گفت: تاکنون 279 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی ارسال شده است.

ارسال 279 اثر به جشنواره مدیحه‌سرایی

سعید نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دوره هشتم جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی با استقبال گروه‌های مختلف تواشیح، مبتهلین، مداحان، چاوشی‌خوانان و محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ منور رضوی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به طوری که این دبیرخانه با توجه به درخواست‌های مکرر شرکت‌کنندگان و متقاضیان در دو نوبت مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تمدید کرده است.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی با اعلام اینکه در مجموع 45 گروه تواشیح از سراسر کشور متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند، گفت: از امروز کار انتخاب آثار برتر برای حضور در مرحله اصلی جشنواره آغاز شده است.

نوریان  یادآور شد: از مجموع 25 گروه تواشیح راه یافته به مرحله دوم با انتخاب هیئت انتخاب و بررسی آثار 10 تا 12 گروه تواشیح برگزیده در مرحله رقابتی جشنواره به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی تصریح کرد: 115 مداح از سراسر کشور متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند که با توجه به محدویت زمانی برگزاری جشنواره در روزهای 19 تا 21 شهریور ماه سال جاری، ستاد برگزاری جشنواره بر آن شد تا این بخش را هم در سه مرحله برگزار کند.

عضو ستاد جشنواره رضوی در اردبیل بیان داشت: به طوری که از مرحله اول 53 به مرحله دوم راه یافته‌اند که از این تعداد هم 25 مداح با انتخاب هیئت انتخاب و بررسی آثار مجوز حضور در مرحله اصلی و رقابتی جشنواره را دریافت خواهند کرد.

نوریان تعداد شرکت‌کنندگان در بخش ابتهال را هم 46 نفر از سراسر کشور اعلام کرد و افزود: 20 مبتهل به مرحله دوم راه یافته‌اند که شاهد رقابت 10 تا 12 نفر از این شرکت‌کنندگان در مرحله سوم خواهیم بود.

این مسئول با اعلام اینکه 35 اثر هم در رشته چاوشی‌خوانی به صورت انفرادی و گروهی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، عنوان کرد: از تعداد 20 اثر انتخاب شده در مرحله دوم، با انتخاب کمیته بررسی و انتخاب آثار 10 تا 12 چاوشی‌خوان در مرحله اصلی حضور خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه جشنواره ملی مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی ، ابتهال و تواشیح رضوی با اشاره به استقبال شایسته محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ مکتوب رضوی از بخش مقالات پژوهشی این دوره از جشنواره ادامه داد: 38 مقاله پژوهشی توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و محققان پر تلاش از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است که صاحبان پنج اثر برتر در آیین اختتامیه جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته نوریان 581 نفر با 279 اثر در این جشنواره شرکت کرده اند.

سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به عنوان سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان اردبیل منصوب شد.

در ابلاغ محمد مهدی فداکار رئیس هیئت مدیره این بنیاد، خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آمده است: به اعتبار تجربه و همراهی‌های ارزشمندی که جنابعالی در ترویج سیره و فرهنگ رضوی داشته‌اید، در اجرای ماده 3 آیین‌نامه مصوب 18 اسفند سال 91 به موجب این حکم به عنوان سرپرست نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان اردبیل منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حکم اظهار امیدواری کرده است که با به کارگیری ظرفیت استان و بهره‌مندی از امکانات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه اعتلای بیش از پیش و گسترش روز افزون معارف رضوی در چارچوب رسالت این بنیاد فراهم شود.

انتهای پیام/62003/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول