اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی معاون استاندار گلستان انجام شد

انتقاد از عملکرد شهرداری گرگان در عدم اجرای مصوبات کارگروه سلامت

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از عملکرد شهرداری گرگان در خصوص عدم اجرای مصوبات جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان انتقاد کرد.

انتقاد از عملکرد شهرداری گرگان در عدم اجرای مصوبات کارگروه سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در سومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 1392 اظهار داشت: متأسفانه از زمان افتتاح بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با مشکل پارکینگ و رفت و آمد وسایل نقلیه، به خصوص در محوطه مقابل بیمارستان مواجه هستیم.

وی افزود: به همین منظور مصوبه‎ای در کارگروه سلامت استان برای تعریض خیابان مقابل بیمارستان به تصویب رسید و سه راهکار اجرایی به شهرداری گرگان پیشنهاد شد و شهرداری هم موظف به اجرای یکی از این راهکارها برای تعریض خیابان از طرفین در مقابل بیمارستان شد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان تصریح کرد: متأسفانه با گذشت زمان نسبتا طولانی از اعلام این مصوبه به شهرداری گرگان هنوز شاهد هیچ گونه اقدام اجرایی در خصوص رفع این مشکل شهروندان نبوده‎ایم.

وی عبور یک دستگاه اتوبوس شهری به صورت هر نیم ساعت یکبار را در طول مسیر خیابان صیاد شیرازی و از مقابل بیمارستان یک ضرورت قلمداد کرد و افزود: این هم یکی دیگر از مصوباتی بود که برای رفت و آمد راحت مردم و کاهش ترافیک این منطقه در جلسات کارگروه سلامت استان مصوب شد که متأسفانه با وجود نیاز اساسی و سهل‎الوصول بودن اینکار هنوز اجرایی نشده است.

جمشیدی تأکید کرد: افرادی که عنوان مدیریت شهری را در اختیار دارند باید نسبت به شهروندان احساس مسئولیت کرده و دل بسوزانند و اجرای مصوبات جلسات تخصصی کارگروه‎ها که به صورت کارشناسی و دقیق، با حضور نمایندگان خود آنها به تصویب رسیده است از مهمترین مأموریت‎های سازمانی آنها برای رفاه حال شهروندان و عموم مردم است.

بیمه اجباری موتورسیکلت‎ها در دستور کار شورای ترافیک گلستان قرار می‎گیرد

معاون استاندار گلستان در ادامه گفت: با توجه به حجم بالای تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت‎ها، شورای ترافیک استان برای انجام بیمه اجباری این وسایل نقلیه راهکار اجرایی ارائه دهد.

وی افزود: طبق آمارهای ارائه شده بیش از 60 درصد از تصادفات درون‎شهری و جاده‎ای مربوط به موتورسیکلت‎ها و راکبان آنها است که یا به صورت مستقیم یا به عنوان عامل تصادف، باعث به وجود آمدن خسارات جانی و مالی فراوانی گشته‎اند.

جمشیدی ادامه داد: عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم داشتن گواهینامه و بیمه موتورسیکلت، حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز، مواردی است که باعث به وجود آمدن آسیب‎های بی‎شماری شده و بسیاری از افراد هم به همین دلایل و عدم رعایت موارد ایمنی دچار تصادف و آسیب رساندن به خود و دیگران شده و محکوم به پرداخت دیه هستند که به دلیل عدم بضاعت در پرداخت دیه و جریمه در زندان‎ها به سر می‎برند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان تصریح کرد: موضوع برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با موتورسوارانی که جان خود و دیگران را به خطر انداخته و باعث به وجود آمدن خسارت‎های فراوان جانی و مالی می‎شوند همواره مورد تأکید شورای تأمین استان بوده و هست.

وی انجام بیمه اجباری موتورسیکلت، سخت‎گیری هر چه بیشتر و اعمال قانون پلیس با متخلفان موتورسوار در کنار فرهنگ‎سازی استفاده بهینه از وسایل نقلیه، را مهمترین عوامل پیشگیری از حوادث و تصادفات رانندگی در حوزه درون‎شهری ذکر کرد.

معاون استاندار با بیان اینکه در حوزه ایجاد سرعت‎گیرها و آرام‎سازها در خیابانهای شهرها، رعایت نکات ایمنی و پرداختن استانداردها باید مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: سرعت‎گیرها معمولا در جاهایی به کار می‎رود که نیاز به کاهش سرعت و سایل نقلیه است و طراحی و ساخت آنها باید به گونه‎ای باشد که مشکل‎ساز و خطرآفرین نباشد.

برای بهسازی شبکه آب شرب شهری باید اعتبار کافی تخصیص داده شود

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان با بیان اینکه 240 حلقه چاه آب شرب تأمین‎کننده نیازهای 22 شهر استان است ، اظهار داشت: در حال حاضر نیاز آب شرب استان حدود 4 هزار لیتر در ثانیه است که 564 لیتر در ثانیه کمبود اب شرب وجود دارد که مسئولین آبفای شهری استان با مدیریت توزیع و زوم‎بندی، این کمبود را مدیریت می‎کنند.

وی افزود: آب شربی که با قیمت حدودی متر مکعبی 200 تومان در اختیار مردم قرار می‎گیرد برای دولت در حدود یک‎هزار تومان هزینه دارد و اگر مردم روزی بخواهند قیمت تمام شده آب شرب را بپردازند قطعا در مصرف آن تجدید نظر خواهند کرد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت موضوع آب شرب سالم، برای بهسازی شبکه آب شهری، مکاتبه‎ای برای تأمین اعتبار مناسب با شورای برنامه‎ریزی استان انجام شود و برای این موضوع با اهمیت، تخصیص اعتبار با نگاه ویژه صورت گیرد.

وی به تببین رسالت صداو سیما در حوزه فرهنگ‎سازی پرداخت و گفت: صدا و سیما می‎تواند با ساخت و تولید مجموعه‎های تلویزیونی با فیلمنامه‎های برای داده شده، در مسائلی که در جامعه دچار کم و کاستی هستیم مانند همین مسائل مصرف بهینه آب، برق و ... ورود کرده و در کنار ایجاد برنامه‎های سرگرم‎کننده و مفرح مسائلی از این دست را نیز به مردم آموزش دهد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان گلستان خواستار تأمین امنیت عمومی در مسیر خیابان شهید صیاد شیرازی توسط نیروی انتظامی گرگان و تأمین اتوبوس شهری از مقصد یکی از میادین مرکزی شهر برای ایاب و ذهاب آسانتر مراجعان به بیمارستان شد.

وی همچنین تأکید کرد: ارائه نکات آموزشی لازم برای کاهش تصادفات درون‎شهری با استفاده از ظرفیت صدا و سیمای استان و شهرداری‎ها در فرهنگ‎سازی و تبلیغات، در دستور کار شورای ترافیک استان قرار داشته باشد.

انتهای پیام/2307/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول