اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

خبرنگاران باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند

امام جمعه نور گفت: خبرنگار با رعایت اصل بی‌طرفی ایده‌های جناحی را در کار دخالت ندهد.

خبرنگاران باید اصل بی‌طرفی را رعایت کنند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بیان داشت: خبرنگار باید در عرصه خبر و رسانه دشمن‌شناس باشد و آگاهانه تحرکات دشمن را زیر نظر بگیرد.

 امام جمعه نور با تاکید بر بی‌طرفی خبرنگاران در تهیه، ارسال و نشر خبر اظهار داشت: دخالت دادن ایده‌های جناحی در انتقال و نشر اخبار شرعا پسندیده نیست زیرا دخالت دادن این تفکرات در ارسال اخبار و حوادث واقعا آسیب زننده است.

 وی ابراز داشت: خبرنگار باید به دنبال حقیقت و انتقال دهنده حقایق خبری باشد و منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهد.

 باقرزاده تصریح کرد: خبرنگاران نباید خود را محدود کنند چون در این صورت نقش و کارایی خود را از دست می‌دهند.

 امام جمعه نور ابراز داشت: خبرنگاران باید همزمان چشم، گوش و زبان گویای جامعه باشند و در اطلاع‌رسانی زبان گویای مردم و مسئولان بوده و پیگیر مشکلات و پل مناسب ارتباطی و امین مسئولان و مردم باشند.

 وی تاکید کرد: خبرنگار در عین حال که باید سرعت داشته باشد باید دقت و صحت اخبار را در اولویت قرار دهد و سرعت فدای صحت و دقت نشود زیرا گاهی نتیجه سرعت با قضاوت عجولانه آمیخته می‌شود.

 این مسئول افزود: احساسات در انتقال اخبار جایگاهی ندارد و خبرنگار نباید احساسات را در انتقال اخبار دخالت دهد بلکه با ذوق و استعداد شایسته اخبار را رصد و از نظر اهمیت تناسب را رعایت و اخبار درجه یک را به اخبار درجه چندم تقلیل و با برعکس عمل نکند.

 امام جمعه نور در این مراسم که با روز آزادگان نیز تقارن داشت و تعدادی از آزادگان به همین مناسبت در جمع خبرنگاران حاضر شده بودند به این مناسبت اشاره کرد و افزود: 26 مرداد روزی است که بعد از صبر متمادی برای ملت ایران ظفر به ارمغان آمد و آزادگان به آغوش وطن بازگشته و بار دیگر با آغوش باز، مهر خانواده را تجربه کردند.

 وی این تقارن را مبارک دانست و ابراز داشت: این باید موجب ارتباط دو سویه شود و اصحاب قلم نقاط افتخارآمیز از جمله خاطرات آزادگان را به ثبت ملی برسانند.

انتهای پیام/86023/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول