اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

مستند مردان هور در هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌رود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: مستند مردان هور که از جمله آثار فاخر تولید شده در این مرکز است که در هفته دفاع مقدس در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای روی آنتن می‌رود.

مستند مردان هور در هفته دفاع مقدس روی آنتن می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن صادقی جهانی در ادامه گفت‌وگویی که با حضور در این خبرگزاری داشت، به تشریح تولیدات صدا و سیمای مرکز قزوین پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

ساخت مستند مردان هور در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

یکی از برنامه‌هایی که جزو آثار فاخر به شمار می‌رود مستند مردان هور است که در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای و با سرمایه‌گذاری سپاه صاحب‌الامر (عج) و صدا و سیما ساخته شده که در سال گذشته نیز اعتبارات ویژه‌ای برای آن پیش‌بینی شده است.

امیدواریم بتوانیم در هفته دفاع مقدس سال جاری این مستند را از شبکه استانی و شبکه سراسری پخش کنیم.

سازمان تهیه 26 قسمت از این مستند را تقبل کرده است اما سپاه صاحب‌الامر (عج) و مسئولان استان قزوین علاقه‌مند هستند این مستند را به 100 قسمت برسانند.

کارگردان و تهیه کننده این مستند نیز معتقدند این ظرفیت وجود دارد که این مستند در 100 قسمت ساخته شود که پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

مستند دیگری در حال ساخت دارید؟

بله، مستند«آن سال‌ها» که در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای در حال تهیه است که مربوط به مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان قزوین و مبارزان قزوینی است و وقایع سال 42 تا سال 57 به ویژه سال 57 را به تصویر می‌کشد و جزو مستندهای فاخری است که قابلیت پخش از شبکه‌های سراسری را نیز دارد.

همچنین مستندهایی در خصوص زندگی مرحوم زرآبادی، سیدی از شال، فضل نیکان که مربوط به زندگی حضرت آیت‌الله موسوی شالی و آیت‌الله باریک بین است، برکت و راهیان نور در حال ساخت است.

علاوه بر آن در حال نگارش یک مجموعه نمایشی با رویکرد سبک زندگی هستیم که مربوط به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی است.

کیفیت برنامه‌های تولیدی در صدا و سیمای مرکز قزوین در چه سطحی قرار دارد؟

کیفیت برنامه‌های پخش شده در صدا و سیمای مرکز قزوین به صورت ماهانه از طریق ادارات تخصصی صدا، سیما و خبر و مرکز نظارت ارزیابی سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

با توجه به امتیازاتی که برای برنامه‌های مختلف از ارزیابی به دست آمده، برداشت بنده این است که رتبه صدا و سیمای مرکز قزوین در شرایط فعلی در بین مراکز استان‌ها در سه ماهه نخست سال جاری عدد تک رقمی است.

در صدا رتبه هفتم کشوری که در مقایسه با رتبه‌های ششم و پنجم فاصله کمی دارد، کسب کردیم اما رتبه سیما هنوز اعلام نشده است بنابر این می‌توان گفت در حال حاضر صدا و سیمای مرکز قزوین از نظر جایگاه در بین مراکز سایر استان‌ها رتبه خوبی دارد.

البته نباید در زمان متوقف باشیم بلکه وقتی در مسیری قرار داریم که می‌توان به پیشرفت‌های بیشتری دست یافت باید تلاش خود را افزایش دهیم تا به اهداف عالیه خود دست یابیم زیرا حیات رسانه به بازمهندسی مجدد، طراحی و ساز و کارهای مجدد وابسته است.

بخش خبر صدا و سیمای مرکز قزوین در چه جایگاهی در سطح کشور قرار دارد؟

در بخش خبر با نوآوری‌هایی که اخیرا در این بخش ایجاد شده و هدف‌گذاری که در سال 92 در این بخش انجام شده است تلاش داریم جزو مراکز موفق کشور باشیم.

با توجه به اینکه گویندگان و تهیه کنندگان و عناصر فنی مجربی در بخش خبر صدا و سیمای مرکز قزوین فعالیت دارند به طوری که سطح این افراد در حد شبکه‌های سراسری است و برخی از این افراد در شبکه‌های سراسری نیز فعالیت می‌کنند، در حال حاضر به طور میانگین در بخش خبر دارای رتبه‌ای زیر 15 هستیم.

افزایش تعداد ساعات پخش برنامه در صدا و سیمای مرکز قزوین چه بازخوردی در بین مردم داشته است؟

با توجه به اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی برای رسانه ملی رقیب به شمار می‌رود، تلاش رسانه ملی بر این مهم استوار است که مخاطبان را از حوزه غیر مسلمان به مسلمان و از حوزه مسلمان به ایرانی و شیعی برگرداند.

برنامه صدای شب که در حال حاضر شب هنگام از صدا پخش می‌شود، جزو برنامه‌های موفق صدا به شمار می‌رود. همچنین دو برنامه صبحگاهی و برنامه خانواده نیز از برنامه‌های پرمخاطب صدا و سیمای مرکز قزوین است.

با توجه به نظرسنجی‌هایی که از مخاطبان انجام شده، افزایش ساعات پخش برنامه از صدا و سیمای مرکز قزوین رضایت بخش بوده است.

البته این بدین معنا نیست که هیچ نقص و عیبی در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قزوین وجود ندارد بلکه به این معناست که به تحول و آینده نگاه می‌کنیم و تلاش داریم آینده‌ای روشن و شفافی در زمینه تولیدات این مرکز برای مردم استان فراهم کنیم.

نیت ما این است که بالاترین سرمایه موجود که همان مردم هستند را با خود همراه کنیم اما با همه این اوصاف قضاوت نهایی با مردم است.

تولیدات صدا و سیمای مرکز قزوین بیشتر در چه زمینه‌هایی است؟

برنامه‌هایی که در صدا و سیما تهیه و پخش می‌شوند به صورت روتین، موضوع محور و یا ساختار محور هستند و در ساخت یک برنامه موضوعات 10 گانه، مخاطب هفت‌گانه، ساختارهای 12 گانه و طبقات چهارگانه که در تولید برنامه مدنظر است با یکدیگر تلفیق می‌شوند.

برنامه‌های تولید شده در صدا و سیمای مرکز قزوین نیز از این امر مستثنی نیستند و با در نظر گرفتن تمام این موارد ساخته شده و روی آنتن می‌روند.

در بخش انیمیشن چه تولیداتی داشتید؟

در سال جاری 286 دقیقه انیمیشن که شامل برنامه‌هایی تحت عنوان در جست‌و‌جوی خوشبختی و بشنو از نی است در برنامه کاری داریم که با توجه به اینکه ساخت انیمیشن جزو کارهایی پرهزینه است، رقم قابل توجهی به شمار می‌رود.

یک مجموعه انیمیشن نیز با عنوان «مانی و ماجراهای نوروز» در حال تولید است که در مرحله نگارش قرار دارد.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول