اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان در اجتماع بزرگ مدافعان حرم:

دنیا در شرف یک تحول بزرگ است / شهدا زمینه‌ساز این تحول بزرگ هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان گفت: هم اکنون دنیا در شرف یک تحول بزرگ است که به تعبیر ولی امر مسلمین جهان یک پیچ تاریخی است که شهدای والامقام ما زمینه ساز آن هستند.

دنیا در شرف یک تحول بزرگ است / شهدا زمینه‌ساز این تحول بزرگ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام میراحمدضا حاجتی امروز در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در کنار پیکر مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز برگزار شد اظهار کرد: تکیه بر ولایت مداری و معرفت شهدا باعث شد حضرت امام خمینی (ره) جهان را متحول سازد.

وی افزود: ما در این زمان و در این مکان مقدس آمده‌ایم تا عهد و پیمان خود با شهدا را تجدید کنیم که باید این را قدر بدانیم.

* خاطره خود را ثبت کنید

وی با عرض سلام محضر شهدا سخنان خود را ادامه داد و گفت: بر اساس سخن ولی امر مسلمین جهان زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهدادت نیست.

وی در ادامه از همه کسانی که در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در کنار پیکر مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز حضور داشتند خواست تا خاطره حضور در کنار شهدا را حتما در جایی ثبت کنند ولو با نوشتن یک خط باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه با حضور در جوار شهدا رحمتی نصیب همه ما شده است اذعان کرد: خدا شاهد است که همه کسانی که در این محفل حضور دارند را خود شهدا دعوت کرده‌اند و آن‌ها انتخاب شده‌اند که باید قدر این دعوت و حضور را بدانیم.

* تحول در دنیا با تکیه بر شهدا

این رزمنده گردان سلمان با تاکید بر این نکته که در عصر عجیبی به سر می‌بریم اضافه کرد: دنیا در حال گذر از یک تحول بزرگ است.

وی تصریح کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با تکیه بر ایثار، ولایت‌شناسی، ولایت مداری و معرفت شهدا تحول بزرگی را در جهان به وجود آورد.

حاجتی با بیان جملاتی از بنیان گداز جمهوری اسلامی ایران مبنی بر خواندن وصایای شهدا اظهار داشت: امام راحل (ره) به برخی می‌فرمود که 50 سال عبادت کردی قبول باشد ولی حالا چند خط از وصیت نامه یک شهید را بخوان.

* شنیده شدن صدای شیعه در سراسر دنیا

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به محتوای وصیت نامه‌های شهدا اشاره کرد و افزود: تقریبا در همه این نوشته‌های شهدا از انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)، نام امام حسین (ع) و خاندان پاک رسول الله (ص) و ولایت فقیه یاد شده است.

وی با بیان اینکه صدای شیعه به سراسر جهان رسیده است خاطرنشان کرد: هم اکنون صدای شیعیان از یمن، بحرین، عربستان، سوریه و بصره عراق به گوش همگان می‌رسد در حالی که قبلا این چنین نبوده است به طوری شیعیان آنقدر ضعیف بودند که وقتی امام موسی صدر می‌خواست یک اجتماعی را تشکیل دهد نام آن را «حرکه المحرومین» نام نهاد.

* تعبیر سخن حضرت امام

مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی یک تحول مهم در دنیا به وجود آمد که همچنان نیز ادامه دارد.

به گفته حاجتی، هم اکنون دنیا در شرف یک تحول بزرگ است که به تعبیر ولی امر مسلمین جهان یک پیچ تاریخی است که شهدای والامقام ما زمینه ساز آن هستند.

وی تاکید کرد: حوادث آینده در دنیا این سخن امام را که فرموده‌اند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد تعبیر می‌کند.

*لبیک به ندای امام حسین (ع)

امام جمعه موقت اهواز با گرامی داشت یاد و خاطره شهید سید مهدی موسوی جانشین حوزه 10 شهری اهواز گفت: سید مهدی بین خود و خدا را صاف کرد و به شهیدان راه خدا پیوست و خوشا به سعادتش که این توفیق بزرگ نصیبش شد و ما به او افتخار می‌کنیم.

این رزمنده دفاع مقدس با تاکید بر این مطلب که کسانی که در در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در کنار پیکر مطهر 92 شهید تازه تفحص شده دوران هشت سال دفاع مقدس در معراج شهدای اهواز حضور دارند ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین (ع) را لبیک گفتند خاطرنشان کرد: اگر به این نیت که با حضور در کنار شهدا، آمادگی خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) اعلام کنید از خانه بیرون زدید و در این محفل حضور یافتید بدانید که در کنار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستید.

انتهای پیام/72010/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول