اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس:

نحوه انتخاب نمایندگان موافق یا مخالف صلاحیت وزیران باید تغییر کند

نماینده سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار تغییر نحوه انتخاب نمایندگان موافق یا مخالف صلاحیت وزیران در آیین‌نامه داخلی مجلس شد.

نحوه انتخاب نمایندگان موافق یا مخالف صلاحیت وزیران باید تغییر کند

کمال علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به معرفی کابینه دولت یازدهم در روز تحلیف ریاست جمهوری، گفت: حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌ها و بیان نقطه نظرات نمایندگان و وزرا و استفاده از نظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای و مشاوران بیرون از مجلس و دستگاه‌های نظارتی درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی انجام شده است.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از صدا و سیما برای پوشش مستقیم جلسه بررسی صلاحیت وزرای دولت یازدهم، افزود: پخش مستقیم جلسه بررسی صلاحیت وزرا بیانگر وجود آزادی در جامعه مردم سالار دینی ما است که مردم در جریان بررسی وضعیت وزرا و پیگیری نمایندگان قرار گرفتند.

وی به نحوه انتخاب نمایندگان موافق و مخالف برای وزیران اشاره و خاطر نشان کرد: تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس درباره نحوه انتخاب نمایندگان برای بیان نظرات موافق یا مخالف برای آیندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علیپور، افزود: ابتدای صبح روزی که رئیس جمهور کلیات معرفی وزرا را بیان می‌کند، سیستم ثبت‌نام نمایندگان برای هر وزیر در ورودی مجلس وجود دارد و هر نماینده‌ای می‌تواند در بخش موافق یا مخالف 18 وزیر نام‌نویسی کند و 2 موافق و 2 مخالف برای هر وزیر صحبت می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برای برخی از وزرا تا 160 نفر برای موافقت و یا حدود 50 نفر برای مخالفت، ثبت‌نام کرده بودند، یادآوری کرد: برای چندین وزیر به عنوان موافق و یا مخالف ثبت‌نام کردم ولی در قرعه‌کشی موفق به صحبت نشدم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تغییراتی در نحوه انتخاب سخنرانان موافق و مخالف تصریح کرد: محدودیت انتخاب یک نماینده برای بیان نظر موافق یا مخالف در قرعه‌کشی برای چندین وزیر، لزوم کاهش وقت 15 دقیقه‌ای هر نماینده به 10 دقیقه برای موافقت یا مخالفت نمایندگان و افزایش تعداد نمایندگان موافق یا مخالف برای بیان دیدگاه‌ها، لزوم افزایش تعداد نمایندگان از یک نفر به تعداد بیشتر که وقت صحبت از نماینده دیگر دریافت می‌کنند از موادی است که باید برای دوره‌های بعد در آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر کند.

انتهای پیام/86015/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول