اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

ایجاد 10 طرح جدید سالم‌سازی دریا در ساحل رشت

فرماندار رشت از ایجاد پنج طرح جدید سالم‌سازی دریا برای خواهران و پنج طرح برادران در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

ایجاد 10 طرح جدید سالم‌سازی دریا در ساحل رشت

سید ولی‌الله عظمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا را نیازمند تامین اعتبار دانست و اظهار کرد: استانداری گیلان در اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا و نجات غریق در این مکان‌ها با فرمانداری‌ها همکاری می‌کنند.

وی به تامین اعتبارات طرح‌های سالم‌سازی دریا در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری رشت اشاره کرد و افزود: امسال شش طرح به طرح‌های سالم‌سازی دریای رشت اضافه می‌شود.

عظمتی با بیان اینکه پنج طرح سالم‌سازی برای خواهران و پنج طرح برادران در ساحل رشت در حال احداث است، تصریح کرد: طرح‌های جدید سالم‌سازی دریا در ساحل رشت در شرف احداث است.

فرماندار رشت به وجود 59 منطقه شنا ممنوع در ساحل این شهرستان اشاره کرد و گفت: مناطق مذکور با حضور مستمر دهیاران مدیریت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال مسئولیت نوار ساحلی رشت به مسئولان بومی و محلی واگذار شده است، خاطرنشان کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی در مناطق روستایی مدیریت نوار ساحلی را به عهده دارند.

عظمتی بر واگذاری تمام پروژه‌های ساحلی به دهیاران تاکید کرد و یادآور شد: دهیاران برای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در نوار ساحلی رشت تصمیم‌گیرنده هستند.

فرماندار رشت با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریای حاجی‌بکنده توسط شهرداری خشکبیجار مدیریت می‌شود، اظهار کرد: سپاه مقداد مسئولیت طرح سالم‌سازی امین‌آباد را به عهده دارد.

وی بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های سالم‌سازی دریا تاکید کرد و افزود: امسال بسیج برنامه‌های مختلف فرهنگی را در تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم‌سازی دریا اجرا می‌کند.

عظمتی در ادامه خواستار اعتبارات فصل‌های مختلف بودجه سال 92 برای شهرستان رشت شد و بیان کرد: تناسب اعتبارات فصلی باید از اختیارات شهرستان‌ها باشد و اکنون این امر از فرمانداری‌ها سلب شده است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه بعضی از برنامه‌ریزی‌ها از طرف استان با اهداف شهرستان‌ها همسو نیست، یادآور شد: سهم شهرستان رشت باید حداقل 25 درصد از بودجه گیلان باشد.

وی همچنین به برداشت محصول برنج از شالیزارهای رشت اشاره کرد و گفت: امسال کمترین مشکل در بخش کشاورزی وجود دارد و بیشترین محصول را برداشت می‌کنیم.

عظمتی با بیان اینکه ابتدای سال جاری نگرانی‌هایی در تامین آب زراعی وجود داشت، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر کمبود آب کشاورزی را جبران کرده است.

انتهای پیام/84001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول