اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

همدان میزبان افتتاحیه پروژه بین‌المللی همبستگی 2014

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه بین‌المللی همبستگی ISP 2014 به میزبانی همدان در تابستان سال 93 خبر داد.

همدان میزبان افتتاحیه پروژه بین‌المللی همبستگی 2014

 علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: برگزاری موفق ششمین جشنواره زمستانی همدان و همکاری مطلوب با کمیته ملی المپیک کشورمان و حضور قهرمانان و مدال‌آوران المیپکی در همدان باعث همکاری نزدیک‌تری در ارتباط با رویدادهای دیگری شده است.

وی افزود: همان‌طور که در بیانیه اختتامیه جشنواره زمستانی همدان اعلام شد همدان به عنوان میزبان یکی از رویدادهای مهم بین‌المللی قبل از برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون کره‌ جنوبی معرفی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین کمیته ملی المپیک مقدمات برگزاری این رویداد مهم انجام و نخستین جلسه این اتفاق بزرگ در تهران و با حضور سید کوروش مجتبوی مدیر طرحISP (پروژه بین‌المللی همبستگی) برگزار شد.

به گفته وی در این جلسه موضوع برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه بین‌المللی همبستگی 2014 به صورت مکتوب برنامه‌ریزی شده و برای هماهنگی‌های بیشتر در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

ایزدی با اشاره به هدف اصلی این پروژه که به منظور توسعه همبستگی بین‌المللی به ویژه در قاره کهن آسیا در کنار برگزاری بازی‌های آسیایی خواهد بود، یادآور شد: این مراسم با حضور نمایندگانی از کمیته بین‌المللی المپیک، شورای المپیک آسیا، کمیته ملی المپیک کشورهای ژاپن و کره‌ جنوبی و نیز میهمانان داخلی شامل روسا و سران کشوری و پیشکسوتان و قهرمانان اسبق آسیا و المپیک برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی این مراسم به توسعه صنعت توریسم ورزشی در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین کمک فراوانی خواهد کرد و می‌توان در آینده با اتکا به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان همدان، میزبان رویدادهای فرهنگی، ورزشی بین‌المللی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان تصریح کرد: برگزاری این رویداد بین‌المللی در شناساندن همدان در سطح جهان تأثیر مثبتی خواهد گذاشت که به زودی اطلاعات بیشتری در مورد برگزاری این اتفاق در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس همدان مبنی بر اینکه تاریخ دقیق برگزاری این مراسم تعیین شده است یا خیر، بیان کرد: مکاتبات نهایی با کمیته بین‌المللی المپیک انجام شده و با برگزاری جلسات هماهنگی با همکاران در کمیته ملی المپیک کشورمان به زودی تاریخ دقیق این رویداد فرهنگی، ورزشی مشخص و به اطلاع مردم علاقه‌مند و ورزش‌دوست استان همدان خواهد رسید.

ایزدی در پایان افزود: در راستای برگزاری مطلوب و هرچه باشکوه‌تر این مراسم مهم فرهنگی، ورزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته‌ ملی المپیک کشورمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/89020/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول