اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

همه موظفند یاری رسان دولت و نظام باشند

امام جمعه موقت بوشهر گفت: با توجه به اینکه دولت جدید شکل گرفته همه موظفند یاری رسان و کمک حال دولت و نظام باشند.

همه موظفند یاری رسان دولت و نظام باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام حسین دشتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه این هفته بوشهر، با اشاره به پخش زنده جلسات رای اعتماد به هیئت دولت از رسانه ملی اظهار داشت: این مناظره آزاد ،نمایش زیبایی بود که مردم بطور زنده از صداو سیما ملاحظه کردند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی تاکید کرد: آزادگان سرافراز که پس از چند سال استقامت در برابر شکنجه‌های بعثیون به وطن بازگشتند به‌عنوان شهیدان زنده هستند.

امام جمعه موقت بوشهر، آزادگان را یادگاران جهاد و مبارزه دانست و افزود: مسئولیت آزادگان سرافراز به‌عنوان یادگاران باارزش دفاع مقدس در خصوص پیام رساندن فرهنگ جبهه و شهادت بسیار سنگین و مهم است.

دشتی، به سالروز کودتای ننگین 28مرداد آمریکایی پرداخت و افزود: این کودتا که برای برگرداندن شاه به سلطنت بود، با چنگال آمریکا یک مستبد برای 24 سال دیگر حاکمیت را بدست گرفت.

این مسئول با بیان اینکه امریکا این حرکت‌ها را در جهان ادامه می‌دهد تصریح کرد: ملت ایران با انقلاب اسلامی توانست ریشه استکبار در ایران را ریشه کن کند هرچند عوامل وابسته به آن برخی اوقات ترفندها و توطئه‌هایی ایجاد می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه هشتم ماه شوال سالگرد تخریب قبور مقدسه مدینه منوره است که بدست وهابیون صورت گرفته است بیان داشت: امروز وهابیون در قالب دین، دین مبین اسلام را به گونه‌ای به جامعه جهانی عرضه می‌کنند که نظر استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه امریکا و اذنابش، دین و حاکمیت دین را قبول ندارند گفت: امروز اسلام و انقلاب اسلامی در برابر استکبار شجاعانه و مقتدرانه ایستاده است از سوی دیگر وهابیون با اعمال زشت و غیر اصولی و ضد دینی، وجه دین را زیر سوال می‌برند به گونه‌ای که رخ زیبا دین و مسلمانان را خشن و غیر قابل تحمل معرفی کرده‌اند.

دشتی تصریح کرد: اسلامی که ایران به‌شکل زیبا به جهان معرفی کرده است، وهابیون با معرفی آن به شکلی که استکبار مد نظرش است، آن را تحت الشعاع قرارداده، به گونه‌ای که آنان با استکبار برای به خاموشی گراییدن دین، دست در دست هم گذاشته‌اند ولی از آنجا که خدا وعده داده که اسلام پیروز است و هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود بی اطلاع هستند.

امام جمعه موقت بوشهر تاکید کرد: با موج اسلام خواهی که در جهان ایجاد شده بزودی پرچم اسلام در جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

دشتی همچنین به روز جهانی مسجد پرداخت و اضافه کرد: جایگاه مسجد در جهان اسلام جایگاه ویژه و با اهمیت است و باید مسلمانان به مسجد به‌عنوان پایگاه فرهنگ دینی نگاه کنند.

وی تاکید کرد: برپایی جلسات قرآن با حضور دانش آموزان در مساجد یک ام ضروری است و همه باید دست در دست هم برای فعال شدن مساجد در امر امور فرهنگی بگذارند.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به رابطه آرمان‌ها و واقع‌بینی‌های موجود در جامعه پرداخت و اذعان داشت: با توجه به اینکه برخی از فرهنگ‌ها که به دل خانواده القاء می‌شود و نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه اسلامی همگونی ندارد باید بر اساس حفظ اصول و ارزش‌های دینی، تدبیر کنیم که از آرمان‌های ارزشی خود فاصله نگیریم.

انتهای پیام/66006/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول