اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه یزد:

مسئولان در فعالیت خود رضای الهی را در نظر داشته باشند/ سنجش اعمال بر اساس الگوی خاندان پیامبر است

خطیب جمعه موقت یزد گفت: مسئولان در فعالیت خود رضای الهی را در نظر داشته باشند و در هر پست و مقامی که هستند در راستای خدمت به مردم و در چارچوب شرع مقدس اسلام قدم بردارند.

مسئولان در فعالیت خود رضای الهی را در نظر داشته باشند/ سنجش اعمال بر اساس الگوی خاندان پیامبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به آغاز به کار رسمی دولت یازدهم اظهار داشت: پس از چهار روز بحث و بررسی بر سر وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد به وزرای کابینه دادند و فعالیت دولت رسما آغاز شد.

وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی رای بالایی از مجلس گرفتند افزود: خوشبختانه این نشست‌ها و بررسی‌های هفته گذشته در مجلس در کمال آرامش و ادب برگزار شد و نشان داد که صمیمیت خاصی حاکم بود.

خطیب جمعه یزد با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری در هفته پایانی ماه مبارک رمضان اضافه کرد: نظام مقدس این کشور جمهوری اسلامی است و حضور مردم در تمامی عرصه‌ها نشانه جمهوریت است.

وی با بیان اینکه اسلامیت این نظام هم وجود رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب امام زمان است افزود: امضای ایشان و حکم تنفیذ نشانه اسلامیت در این کشور است.

آیت اللهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه انجام کار به دست مردم است و مدار کارها نیز بر اساس اسلام است تصریح کرد: وظیفه همه مسئولان در کشوری که بر پایه اسلام بنا شده است خدمتگزاری است و باید با همدلی و همراهی در این خدمت رسانی بکوشند.

امام جمعه موقت یزد در ادامه خطبه‌های خود با اشاره به هشتم شوال و سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) توسط وهابیون بر محکومیت این اقدام شنیع تاکید کرد.

وی با اشاره به مظلومیت ائمه هدی (ع) در طول تاریخ بیان داشت: تخریب قبور قبرستان بقیع در شوال 1344 هجری قمری توسط وهابیت فاجعه ‌ای را برای جهان اسلام به وجود آورد.

آیت‌اللهی ضمن عرض تسلیت به پیشگاه مقدس امام زمان (عج) از درگاه خداوند منان خواستار خشکاندن ریشه وهابیت و جنایات این قوم ظالم شد.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی در 26 مرداد ماه گفت: رشادت‌ها و پایمردی رزمندگان جان برکف در طول هشت سال دفاع مقدس امنیت و آرامش را به این مرز و بوم هدیه کرد.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه عزت ایران مدیون از خود گذشتگی و استقامت رزمندگان، شهدا، جانبازان و به ویژه آزادگان عزیز است عنوان کرد: این عزیزان به عنوان اسوه‌های صبر و مقاومت در ایران اسلامی هستند و حق بزرگی را بر گردن ملت ایران دارند.

وی همچنین در بخشی از خطبه‌های این هفته خود با توصیه نمازگزاران به حفظ تقوای الهی گفت: اعمال پیامبر (ص) و ائمه (ع) الگوی سنجش اعمال انسان‌ها در قیامت محسوب می‌شوند.

آیت‌اللهی اضافه کرد: میزان سنجش اعمال انسان حق است اما حق را خاندان پیامبر اسلام و به ویژه حضرت امیرالمومنین علی(ع) به عنوان حق میزان سنجش اعمال انسان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم عنوان کرد: خداوند در قرآن انسان‌ها را بر اساس میزان اعمال به دو دسته تقسیم کرده است که دسته اول را رستگاران و دسته دوم جهنمیان هستند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: کسانی که میزان اعمال خیر و نیکو و صالحشان سنگین باشد در ردیف رستگاران قرار می‌گیرند و کسانی که میزان اعمال خیر و صالح و نیکوکاری کمتری داشته باشند جایگاهی جز جهنم ندارند.

وی با بیان اینکه برای رستگاری و بهشتی شدن کار چندان سختی نباید انجام داد گفت: چند چیز است که اعمال انسان را سنگین می‌کند که از جمله آن‌ها صلوات بر پیامبر و خاندان پاک رسول است.

آیت‌اللهی، ذکر شهادتین، حسن خلق و محبت پیامبر و خاندان پیامبر(ص) را از دیگر مواردی دانست که موجب سنگینی میزان اعمال می‌شود و افزود: بر اساس خطبه 114 نهج‌البلاغه، اگر شهادتین در اعمال کسی نباشد هر عمل صالحی که داشته باشد بازهم میزان عملش سنگین نخواهد بود.

انتهای پیام/90004/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول