اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

وهابیون برای نابودی جهان اسلام در حال رشد و نمو هستند

امام جمعه اصفهان گفت: وهابی‌ها امروزه توسط سران استکبار برای نابودی جهان اسلام در حال رشد و نمو هستند.

وهابیون برای نابودی جهان اسلام در حال رشد و نمو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید‌ یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به سفارش تقوا مباحثی پیرامون دوست‌یابی، مطرح کرد.

وی با اشاره به فرمایش امام علی در مورد دوستیابی افزود: آن حضرت می‌فرمایند اگر دوستی شما قطع شد تو بانی وصل آن باش و اگر دوست تو به تو بدی روا داشت تو موجب خیر باش و اگر از تو چیزی درخواست کرد به او جواب مثبت ده.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیات قرآن کریم ادامه داد: خوبی و بدی با هم یکسان نیستند و قطعا آثار بدی بیشتر از خوبی است و اگر بدی را با خوبی پاسخ دهید این عمل کار انسان‌های بزرگ است.

وی با اشاره به فرمایش دیگری از امام علی(ع) در مورد دوستیابی گفت: اگر رفیق شما دارای دشمنی باشد دشمن او را دوست خود قرار نده مگر در صورتی که بخواهی بین آنها صلح ایجاد کنی.

امام جمعه اصفهان با اشاره به این موضوع که تبرا و تولا جزو 10 ‌گانه فروع دین نیستند و بلکه با اهمیت‌تر از این اصول هستند تاکید کرد: لازمه اصل توحید و نوبت این است که دشمنان خداوند و رسولش را دشمن قرار دهیم و با آنها طرح دوستی نریزیم.

طباطبایی نژاد با اشاره به آیه آخر سوره مجادله تصریح کرد: شما نمی‌یابید کسی که ایمان به خدا داشته باشد و در عین حال با کسانی که دوست باشد که دشمن خدا و رسول او باشد.

وی با بیان اینکه چه کسانی حزب‌الله هستند متذکر شد: حزب‌الله کسی است که همه محبتش برای خدا و رسول خدا باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان فرمایشاتی از امام صادق و امام محمد باقر (ع) در مورد دوست اظهار کرد: بهترین دوستان من کسی است که عیب من را به من بگوید و باید تبعیت کرد از دوستی که تو را به گریه وا می‌دارد به خاطر پند و اندرز دادن تا دوستی که تو را به خنده وا می‌دارد.

وی با مطرح کردن دو نصیحت دوستانه به مسئولان اصفهان افزود: نصیحت اول من مسئله آب‌پاشی نزدیک به 100 نفر دختر و پسر در بوستان سعدی که ابتدا اداره اطلاعات و بعد نیروی انتظامی و بعداً بسیج باید پاسخگو باشند که چرا این هنجار‌شکنان در چنین شهر فرهنگی و اسلامی این گونه اقدام نابخردانه‌ای را انجام دادند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه هنجار‌شکنان حادثه بوستان سعدی ضد انقلاب و ضد دین هستند به آنها هشدار داد: اداره اطلاعات و سایر ارگان‌های ذی‌ربط با پیگیری موضوع باید به این هنجار‌شکنان بفهمانند که با عوض شدن دولت هیچ تغیری در بدنه این حکومت اسلامی رخ نخواهد داد.

وی گفت: این هنجار‌شکنان نه تنها در یک کشور و شهر اسلامی مرتکب نقد قانون شدند بلکه به مردم همیشه در صحنه و ولایت‌مدار اصفهان به نوعی بی‌احترامی شده است.

امام جمعه اصفهان با مطرح کردن نصیحت دوم به تاکسی‌داران اصفهانی، تصریح کرد: امروزه عده‌ای از تاکسی‌داران شریف در شهر اصفهان با نقض قانون به جای استفاده از کیلومتر برای محاسبه کرایه شهروندان و مسافران از کورس استفاده می‌کنند که این به دور از انصاف و رزق و روزی حلال است.

طباطبایی در ابتدای خطبه نماز جمعه با تبریک به مجلس دولت یازدهم و همچنین خداقوت به نمایندگان مجلس اظهار کرد: پخش زنده رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت روحانی از شبکه خبر نماد نوعی دموکراسی واقعی در جهان و در کشور جمهوری اسلامی ایران است که این عمل موجب رشد آگاهی مردم و ناامید کردن دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و بازگشت آزادگان به میهن عزیزمان افزود: آزادگان مایع خیر و برکت و سنبل ایستادگی مقاومت در مقابل کفر و استکبار هستند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه اطهار در مکه به دست وهابی‌های تکفیری ادامه داد: وهابی‌ها امروزه توسط سران استکبار برای نابودی جهان اسلام در حال رشد و نمو هستند.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید یهود را جزء اولیا خداوند قرار ندهید چون مسلمان نیستند گفت: کشتار امروزه در مصر همان گونه اخوانی‌ها اعلام کردند نزدیک به 2 هزار و 500 نفر و دولتی ها می‌گویند نزدیک به 500 نفر کشته شده‌اند نتیجه حمایت و پشتیبانی آمریکا و اسرائیل برای تامین منافع خود در منطقه است که به کشت و کشتار مردم مسلمان و بی‌دفاع مصر انجامیده است.

انتهای پیام/63023/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول