اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مامایی و سلامت مادر و کودک معاونت درمان خبر داد

انجام عمل زایمان در آب در بیمارستان‌های امین و شهید بهشتی اصفهان

رئیس اداره مامایی و سلامت مادر و کودک معاونت درمان گفت: از سال گذشته تا کنون عمل زایمان در آب در بیمارستان‌های امین و شهید بهشتی اصفهان در حال انجام است.

انجام عمل زایمان در آب در بیمارستان‌های امین و شهید بهشتی اصفهان

زهرا جوانمردی امروز در گفت‌وگو با خبر نگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا عمل سزارین در استان اصفهان رو به کاهش یا افزایش است، اظهار داشت: مدتی است که آمار سزارین در استان اصفهان در سطح ثابتی باقی مانده است و افزایش و کاهش چشمگیری را نداشته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به راهکارهای پایین آمدن آمار سزارین در استان اصفهان افزود: ما اقداماتی را از سال 89 به صورت ضربتی در استان شروع کرده‌ایم که از جمله این اقدامات تشکیل کلاس‌های آموزشی برای مادران باردار است که از هفته آغاز شده و در طی هشت جلسه برگزار  می‌شود که یکی از این جلسات با حضور همسر فرد باردار بوده و در این کلاس‌ها، آموزش‌های لازم به مادران داده می‌شود که می‌تواند استرس ناشی از زایمان را کم کند وآگاهی مادر را در مورد زایمان طبیعی بالا ببرد.

رئیس اداره مامایی و سلامت مادر و کودک معاونت درمان، استرس و ترس از زایمان طبیعی را یکی از علل درخواست مادران برای انجام عمل سزارین دانست و تشریح کرد: ترس از زایمان طبیعی سبب بالا رفتن سزارین در استان شده است که ما با روش‌های دارویی و غیر دارویی می‌توانیم درد زایمان را کم و این اقدامات به صورت اکتیو و فعال در بیمارستان‌های استان در حال استفاده است.

وی در مورد زایمان بدون درد و عوارض این زایمان ادامه داد: در خصوص اثرات زایمان بدون درد تحقیقات زیادی انجام شده که نتایج بررسی و تجزیه و تحلیل شده‌اند و هم اکنون در تمام کشورهای پیشرفته از این روش بسیار استقبال شده است.

جوانمردی در پایان در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه آیا زایمان در آب در بیمارستان‌های استان اصفهان انجام می‌شود متذکر شد: زایمان در آب در بیمارستان‌های امین و شهید بهشتی اصفهان انجام می‌شود و کسانی که مشتاق به دنیا آوردن نوزاد خود از این روش هستند می‌توانند هماهنگی‌های لازم را جهت پذیرش در این بیمارستان با پزشکان متخصص در این زمینه داشته باشند و ما به گونه‌ای به بیمارستان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که شرایط و ساختار فیزیکی بیمارستان را به گونه‌ای اصلاح کنند که امکان حضور همسر در حین زایمان فراهم گردد.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول