اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 100 درصدی جرایم رایانه‌ای در آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: جرایم رایانه‌ای در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صد در صدی دارد.

افزایش 100 درصدی جرایم رایانه‌ای در آذربایجان غربی

سردار یحیی شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نزاع و درگیری در سال گذشته سه درصد افزایش و جرایم مالی و اقتصادی نیز 10 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در زمینه جعل دو درصد کاهش، فقدانی دو درصد کاهش، تخلفات و جرایم صنفی دو درصد کاهش و شرارت 21 درصد کاهش وجود دارد.

شرفی تصریح کرد: امسال جرائم رایانه‌ای صد در صد افزایش داشته است به طوری که میزان جرایم رایانه‌ای در چهار ماهه نخست سال گذشته 30 فقره بوده و امسال این میزان به 60 فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جرایم مربوط به غصب شغل امسال 44 درصد کاهش داشته، یادآور شد: امسال یک باند سه نفره سارقان طلاجات کودکان نیز دستگیر شدند به طوری که اعضای این باند به کودکان نزدیک می‌شدند و خود را فامیل بچه‌ها معرفی می‌کردند و از این طریق طلاجات کودکان را سرقت می‌کردند.

شرفی ابراز داشت: امسال علاوه بر این طرح‌ها در تداوم این طرح‌ها پلیس به لحاظ تحقق حماسه اقتصادی چند طرح را در دستور کار خود قرار داد که از جمله این طرح‌ها طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا با اولویت ارز و طلا، مبارزه با زمین‌خواری، اخذ تسهیلات غیر مجاز بانکی و طرح مقابله با احتکار و اختلاس است.

وی با بیان اینکه طرح مقابله با احتکار در دستور کار پلیس قرار می‌گیرد به دلیل اینکه معیشت مردم را درگیر می‌کند، اذعان کرد: امسال قول می‌دهیم در زمینه اختلاف و طرح‌های بزرگ مناقصات، مزایده‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در تمامی حوزه‌ها اقدامات موثری را در راستای کاهش این موضوعات داشته باشیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: با بحث پول‌شویی پول‌های کثیفی که در صلاح مردم هزینه نمی‌شوند و بحث اخلال ارزی نیز به شدت مقابله می‌شود.

انتهای پیام/61005/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول