اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد

کاهش 100 درصدی سرقت مسلحانه در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در سال جاری جرائم مهم رخ داده در استان یزد کاهش 11 درصدی داشته است ضمن اینکه در مواردی نظیر تجاوز به عنف کاهش 30 درصدی، سرقت مسلحانه کاهش 100 درصدی و در قتل با کاهش 11 درصدی مواجه بوده‌ایم.

کاهش 100 درصدی سرقت مسلحانه در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سردار منوچهر امان‌اللهی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه نیروی انتظامی اظهار داشت: با رشد علم و فناوری، انعکاس اخبار سرعت بیشتری یافته و نوع نگاه‌ها و توقعات مردم نسبت به مسائل نیز تغییر کرده است.

وی افزود: امروز مردم با توجه به شرایط جدید موجود در جامعه، خواسته‌های بسیاری از دستگاه‌ها و حاکمیت دارند و همه مسائل را تعقیب و دنبال می‌کنند.

امان‌اللهی تاکید کرد: در حوزه اجتماعی و امنیتی، تنویر افکار عمومی و رسانه‌ها می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند و امنیت را ارتقا دهند و خواست‌ها و نیازهای مردم را به سمت و سوی صحیح هدایت کنند.

وی، کار خبرنگاری را وظیفه‌ای خطیر دانست و افزود: خبرنگاران باید نسبت به کاری که انجام می‌دهند، شناخت و آگاهی داشته باشند و اطلاعات خود را به روز کنند و شرایط جامعه را در نظر گرفته سپس به انعکاس اخبار بپردازند.

فرمانده انتظامی استان یزد تاکید کرد: پرهیز از نگاه احساسی و داشتن دیدگاه عقلانی، کار و خدمتی ماندگار از رسانه بر جای می‌گذارد و از آنجا که مردم از برخی موارد بی‌اطلاعند، یک‌طرفه با مسائل برخورد کردن و اساس و جوانب را ندیدن، سبب تشویش اذهان عمومی خواهد شد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با فکر انسان‌ها کار می‌کنند و اینکه چگونه این افکار را آماده، جهت‌دهی و هدایت کنند، بسیار حائز اهمیت است.

امان‌اللهی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی دیدگاه‌ها و انتقادات مختلف را پذیراست اما معتقدیم نقد در هر حال باید منصفانه باشد.

* جرائم مهم در استان یزد رخ نداده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی وضعیت استان یزد به لحاظ وقوع جرم و مسائل امنیتی در سال جاری پرداخت و یادآور شد: در سال جاری جرائم مهم در استان رخ نداده و چند مورد موجود نیز به سرعت بررسی شده که البته موضوع آنها اغلب درون‌ خانواده‌ای یا مرتبط با افاغنه بوده است.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در سال جاری جرائم مهم رخ داده در استان یزد کاهش 11 درصدی داشته است ضمن اینکه در مواردی نظیر تجاوز به عنف کاهش 30 درصدی، سرقت مسلحانه کاهش 100 درصدی و در قتل با کاهش 11 درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به آمارهای حوزه تصادفات خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات در سال با کاهش 19 درصدی مواجه بوده‌ایم.

* کشته شدگان حوادث ترافیکی یزد، اغلب موتورسواران هستند

این مسئول همچنین از کاهش فوتی‌های تصادفات در استان یزد خبر داد و بیان کرد: متاسفانه جان‌باختگان حوادث ترافیکی در استان یزد، اغلب موتورسواران هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تغییر فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه، شاهد کاهش روزافزون آمار کشته‌ شدگان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت‌ها باشم.

امان‌اللهی همچنین با اشاره به اولویت‌های پلیس در استان یزد بیان کرد: تامین امنیت، مبارزه با قاچاق کالا و موادمخدر و سرقت از اولویت‌هاست اما شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش نیز در دست اقدام است و به شدت با افراد شناسایی شده و دستگیر شده در این زمینه برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول