اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه دامغان:

آمران به معروف و ناهیان از منکر از بزرگ‏نمایی بپرهیزند

استاد حوزه علمیه دامغان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر همانند بسیار مهم و حیاتی در جامعه مظلوم واقع شده است؛ اما آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز باید از بزرگ‏نمایی بپرهیزند.

آمران به معروف و ناهیان از منکر از بزرگ‏نمایی بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام بهزاد منصورکوهی ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر که با حضور بسیجیان در امیریه برگزار شد، بیان کرد: به گفته بزرگان دینی، امر به معروف و نهی از منکر مثل یک آینه عمل می‏کند و خصوصیت خوب آن این است که عیب ما را می‏گوید و به دیگری نشان نمی‏دهد.

وی تصریح کرد: آینه بدون سر و صدا و با سکوت مطلق عیب‏ها را بیان می‏کند و رفتار و عمل آمران به معروف و ناهیان از منکر باید همچون آینه باشد.

استاد حوزه علمیه دامغان با بیان اینکه آینه بدون کم و کاست عیب‏ها و زیبایی‏ها را برای ما نمایانگر می‏کند؛ یعنی خوبی‏ها و بدی‏ها را به یک میزان نشان می‏دهد نه چند برابر گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید از بزرگ‏نمایی بپرهیزند.

منصور کوهی گفت: آینه عیب ظاهری را به ما نشان می‏دهد و به باطن کاری ندارد و زمانی عیوب را نمی‏تواند خوب نشان دهد که خود غبار گرفته باشد و دیگر پاک و شفاف نباشد.

وی یکی از عوامل عدم تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر را در ترس از برخورد طرف امر شونده و نهی شونده و همچنین عدم پذیرش امرشوندگان به معروفات و نهی شدگان از منکرات عنوان کرد.

اهتمام ورزیدن به فریضه امر به معروف مانع رواج فساد در جامعه می‏شود

همچنین یکی از کارشناسان مذهبی در دامغان با بیان هدف برگزاری کارگاه آموزشی امر به معروف و احیای این فریضه در جامعه گفت: اگر همه افراد جامعه نسبت به فریضه مهم امر به معروف توجه داشته باشند، فساد در جامعه رواج نمی‏یابد و حتی به جرأت می‏توان گفت که بسیاری از منکرات از بین خواهند رفت.

ابوالفضل امیراحمدی با اشاره به توصیه‏های مقام معظم رهبری در اجرای امر به معروف بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است که باید مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ساده‏ترین و پسندیده‏ترین نوع امر به معروف و نهی از منکر به شیوه تذکر لسانی است که البته باید با حفظ نکاتی خاص بیان شود و فرد تحقیر نشود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: امر به معروف مسئله‏ای نیست که به آسانی از کنار آن بگذریم و از زمان پیامبران و امامان ما بوده و تا قیام حضرت مهدی (عج) هم ادامه خواهد داشت و مسئله جدیدی نیست.

امیراحمدی گفت: باید بیش از پیش به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بها دهیم و معروف‏ها و منکرات را در جامعه شناسایی کنیم و به بررسی راهکارها و اجرای بهتر آن بپردازیم.

انتهای پیام/2249/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول