اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

145 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری 145 هزار تن سیب زمینی از مزارع استان برداشت شود.

145 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

سهراب ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در سال‌جاری بیش از 3 هزار و 850 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت سیب زمینی رفته است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 145 هزار تن سیب زمینی از این مزارع برداشت شود.

ابراهیمی با اشاره به تولید 160 هزار تن سیب زمینی در سال گذشته، گفت: این محصول به صورت خوراکی به استان‌های اصفهان و خوزستان نیز صادر شد.

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 70 درصد سیب زمینی کشت شده در استان از نوع اگریا است، افزود: بیشترین سطح زیرکشت سیب زمینی در شهرستان بروجن است که برداشت زودرس رقم مارپنا از 15 شهریورماه در این شهرستان آغاز می‎شود.

وی مصرف سالانه سیب زمینی خوراکی در استان را 25 هزار تن عنوان کرد و گفت: استان 30 هزار تن نیاز بذری دارد، در حالی که 40 هزار تن نیز در انبارها ذخیره و به سایر استان‌ها صادر می‎‌شود.

ابراهیمی از برداشت متوسط سالانه 7 هزار و 160 تن خیار از اراضی استان خبر داد و گفت: در سال‌جاری 280 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت خیار است، این در حالیست که در سال گذشته 320 هکتار بوده که به علت کمبود آب میزان کاشت این محصول کاهش یافته است.

کارشناس امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌جاری 120 هکتار از اراضی استان زیر کشت گوجه فرنگی است که پیش بینی می‎شود 4 هزار و 200 تن گوجه از این مزارع برداشت شود.

وی تصریح کرد: در سال‌جاری کشت سیب زمینی و سایر صیفی‌جات در استان به علت کم آبی نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.

انتهای پیام/68009/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول