اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به مرغوبیت بالای سیب‌زمینی تولیدی

سیب‌زمینی بستان‌آباد قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستان‌آباد گفت: سیب‌زمینی تولیدی در این شهرستان، قابلیت عرضه در بازارهای منطقه‌ای و جهانی را دارد.

سیب‌زمینی بستان‌آباد قابلیت عرضه در بازارهای جهانی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بستان‌‌آباد، حسین فروغی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به مرغوبیت بالای سیب‌زمینی تولیدی در این شهرستان، قابلیت عرضه آن در بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز بیش از پیش افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به توسعه صنایع بسته‌بندی و فرآوری این محصول در شهرستان بستان‌آباد افزود: این امر علاوه بر اینکه مشکل تولیدکنندگان این محصول را در کوتاه مدت برطرف می‌کند هدایت سرمایه‌گذاران به این سمت می‌تواند چهره کشاورزی شهرستان را تغییر دهد و قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، باید براساس محاسبه هزینه‌های مختلف تولید و عرضه این محصولات در نظر گرفته شود تا بتواند هزینه‌های آن را پوشش داده و کشاورزان را  دچار تضرر نکند.

این مسئول با اشاره به اینکه از 55 هزار و 136 هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان بستان‌آباد، 37 هزار و 263 هکتار به بخش دیم و بیش از 17 هزار و 873 هکتار به بخش آبی اختصاص دارد ادامه داد: بستان‌آباد رتبه یازدهم را از لحاظ وسعت زمین‌های کشاورزی و با تولید 185 هزار و 281 تن محصولات زراعی رتبه هفتم را در استان به خود اختصاص داده ولی در تولیدات باغی با 10 هزار و 368 تن در رتبه 13 قرار گرفته که این مدیریت توجه ویژه‌ای را برای جبران این عقب‌ماندگی آغاز کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی بستان‌آباد متذکر شد: حمایت از تشکل‌های صنعتی و تولیدی در بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه، عامل حمایت مستقیم از تولیدکنندگان کشاورزی و رونق محصولات تولیدی این بخش در منطقه بوده و با هدایت اینگونه تشکل‌ها، واسطه‌های غیر ضرور در تولید و عرضه محصولات کشاورزی حذف و امر توسعه با کاهش ریسک تولید از تداوم مطلوبی برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/60001/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول