اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد

آب‌گیری 70 درصد بندهای آبخیزداری جیرفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته در شهرستان جیرفت 70 درصد ظرفیت بندهای آبخیزداری شهرستان پر شده است.

آب‌گیری 70 درصد بندهای آبخیزداری جیرفت

عزیزالله افشارزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های چند روز گذشته در شهرستان جیرفت، 70 درصد ظرفیت 380 بند سنگی و سیمانی، بتنی، گاوینی و خاکی این شهرستان پر شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌ها‌ی خوب در جیرفت ادامه داد: ظرفیت بندهای آبخیزداری جیرفت 21 میلیون متر مکعب است که در بارندگی چند روز گذشته، 15 میلیون متر مکعب آب در پشت این بندها ذخیره شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان تصریح کرد: در طول مدت بارندگی، گزارش تخریب هیچ بند آبخیزداری در حوزه جنوب کرمان که اداره آبخیزداری متولی آن است، دریافت نشده است.

وی با اشاره به ذخیره روان‌آب‌ها در پشت بندهای آبخیزداری عنوان کرد: تقویت آب سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از سیلاب‌های مخرب از مهم‌ترین مزایای احداث بندهای آبخیزداری است.  

انتهای پیام/2655/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول