اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد:

شیرخواران رضوی در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی جشنی شیرخواران رضوی در تاریخ 23 شهریور‌ماه سال‌جاری مصادف با هفته میلاد حضرت امام رضا (ع) در یاسوج برگزار می‌شود، تجلیل به عمل می‌آید.

شیرخواران رضوی در کهگیلویه و بویراحمد تجلیل می‌شوند

 سیدرضا حسینیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یکی از جلوه‌های بارز و از مظاهر مهم انسان، اسم اوست که در تمامی مراحل زندگی او را همراهی می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: فرزندانی که نام خوب و زیبا و با مفاهیم عالی و یا منتصب به شخصیت‌های بزرگ دینی، علمی و اجتماعی دارند، همواره احساس عزت و افتخار می‌کنند و در اجتماع با آرامش و اعتماد به نفس زیاد حضور می‌یابند و بر عکس کسانی که نام نامناسب دارند دچار عقده حقارت شده و به صورت دائم از آن رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: با این وجود می‌طلبد که والدین به این مهم توجه ویژه داشته و به دور از تعصبات خاص برای فرزندان خود نامی انتخاب کنند که دارای معنی خوب و تلفظ آسان باشد و در مسیر رشد فکری، روحی و جسمی او را همراهی کند.

حسینیان در ادامه عنوان کرد: یازدهم ذی‌القعده 26 شهریور سال‌جاری سال‌روز میلاد با سعادت و فرخنده آفتاب هشتم حضرت امام رضا (ع) بوده که به یمن این میلاد پر برکت با هماهنگی انجام گرفته بین اداره‌کل ثبت احوال و فرهنگ ارشاد اسلامی استان و نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، بانک ملی، بانک تجارت، بانک انصار، مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الجج (ع) مقرر شد از تمامی نوزادان پسر که در فاصله زمانی 15 مرداد تا 15 شهریور سال‌جاری در این استان متولد می‌شوند و نام مبارک رضا بر آنها گذاشته شود طی جشن شیرخواران رضوی که در تاریخ 23 شهریور‌ماه امسال مصادف با هفته میلاد حضرت امام رضا (ع) در یاسوج برگزار می‌شود، تجلیل به عمل می‌آید.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این تجلیل نوزادانی را که در زمان که گفته شد در استان متولد و نامشان رضا باشد، شامل می‌شود. توضیحا نام‌های ترکیبی رضا مانند محمدرضا، امیدرضا و ... شامل این مقوله نمی‌شود.

وی گفت: برابر توافق به عمل آمده در این جشن هدایایی از جمله تحویل لوح تجلیل از طرف اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، افتتاح حسابی به مبلغ 150000تومان به نام نوزاد، پرداخت وام قرض‌الحسنه به مبلغ یک میلیون تومان به والدین نوزاد به عاملیت بانک تجارت و بانک ملی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/82009/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول