اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان البرز خبر داد

راه‌اندازی 2 خانه فرهنگی دیجیتال در استان البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از راه‌اندازی دو خانه فرهنگی دیجیتال در این استان خبر داد.

راه‌اندازی 2 خانه فرهنگی دیجیتال در استان البرز

مجتبی ‌ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دنیای امروز دسترسی مردم به اطلاعات از طریق دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای پیشرفته انجام و به نوعی زندگی بدون دسترسی به این تجهیزات بسیار سخت شده است.

وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته در تلاش هستند تا به واسطه دانشی که در این حوزه دارند، منافع و اهداف خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز ابراز داشت: در دنیای امروز یکی از مهم‌ترین توطئه‌های کشورهای غربی علیه کشورهای آزاد و مستقل به ویژه جوامع اسلامی، تهاجم فرهنگی است و آنها برای عملی کردن شبیخون فرهنگی خود از ابزار و تجهیزات مدرن استفاده می‌کنند.

ابراهیمی تأکید کرد: همان طور که رهبری معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید فرموده‌اند، ما باید از تمام توان خود برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان استفاده کرده و در حوزه بصیرت‌افزایی نسل جوان برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال نسل جوان از ابزار و تجهیزات پیشرفته علمی و تکنولوژی‌های مدرن، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ارشاد در سال‌های اخیر توسعه فناوری‌ اطلاعات بوده و در این راستا اقدامات زیربنایی و زیرساختی بسیار خوبی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز متذکر شد: یکی از این برنامه‌ها راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال است و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در البرز دو خانه فرهنگی دیجیتال ایجاد و راه‌‌اندازی شده است.

ابراهیمی ادامه داد: این دو مرکز در مسجد امام جعفر صادق (ع) و همچنین مسجد سلمان فارسی است و اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان می‌توانند از امکانات خانه دیجیتال راه‌اندازی شده در این دو مسجد شهرستان کرج استفاده کنند.

وی اذعان کرد: البته کار ما با راه‌اندازی این دو خانه به پایان نمی‌رسد و هم‎اکنون فراهم‌سازی امکانات و تجهیز دو خانه دیگر در دستور کار اداره ارشاد استان البرز قرار دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان یادآور شد: امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته هر چه سریعتر دو خانه دیجیتال جدید استان البرز که آنها نیز در محیط معنوی و روحانی مساجد قرار دارد، به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/2302/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول