اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

رشد 25 درصدی آموزش رانندگان جاده‌ای همدان

معاون اداری مالی حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان از رشد 25 درصدی آموزش رانندگان جاده‌ای استان همدان طی امسال خبر داد.

رشد 25 درصدی آموزش رانندگان جاده‌ای همدان

محمد سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با هدف توسعه فرهنگ حمل و نقل ایمن در محورهای مواصلاتی و برگزاری کلاس‌های آموزشی، در زمینه آموزش رانندگان حرفه‌ای شاهد رشد 25 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی گفت: در حمل و نقل جاده‌ای نقش عامل انسانی در بروز تصادفات انکارناپذیر است و بازآموزی نکات مهم و آموزش فعالان و کاربران جاده‌ای منجر به کاهش تصادفات و خسارات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن خواهد شد.

*یک هزار و 677 راننده آموزش دیدند

معاون اداری مالی حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: آموزش اصول صحیح حمل مواد خطرناک و یا مهار بار در مسافت‌های طولانی و جابجایی ایمن مسافر در جاده‌های کشور باعث افزایش سطح مهارت، دانش فردی، ارتقای فرهنگ استفاده از حمل و نقل و در نهایت افزایش بهره‌وری حمل و نقل می‌شود.

وی گفت: طی اقدامات انجام شده توسط این اداره‌ کل در سه ماهه سال جاری یک هزار و 677 نفر راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای آموزش دیدند که از این تعداد 780 نفر در شهرستان ملایر و 897 نفر نیز در شهرستان همدان دوره‌های آموزشی را سپری کرده‌اند.

سرگزی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی به دو بخش بدو خدمت و ضمن خدمت تقسیم شده و رانندگان ملزم به طی همه دوره‌های تعیین شده هستند، افزود: در دوره‌های آموزشی بدو خدمت 634 نفر از رانندگان بخش کالا و مسافر موفق به گذراندن این دوره‌ها شده‌اند.

*آموزش مستمر رانندگان تازه‌کار

وی گفت: آشنایی رانندگان حمل و نقل جاده‌ای با اصول و ضوابط شغلی، مهارت‌های حرفه‌ای، پیشگیری از بروز سوانح جاده‌ای، افزایش بهره‌وری حمل و نقل جاده‌ای، ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای رانندگان و جایگاه آنان در جامعه، اهداف عمده آموزش بدو خدمت رانندگان حرفه‌ای و دوره‌های آموزشی قوانین و مقررات، ضوابط کلی مشخصات وسیله، ابعاد و اوزان، مهار بار، مهارت‌های رانندگی، امداد و نجات و حمل مواد خطرناک نیز اهداف آموزشی ضمن خدمت را شامل می‌شود.

معاون اداری مالی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان  یادآور شد: این آموزش‌ها برای رانندگان تازه‌کار و با سابقه به طور مستمر برگزار می‌‌شود.

وی ابراز داشت: متون آموزشی کاربردی دوره‌های ایمنی نیز به گونه‌ای طراحی شده تا در اختیار عموم رانندگان جاده‌ای قرار گرفته و برای آنان قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/89002/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول