اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی خبر داد

نبستن کمربند ایمنی بیشترین تخلف رانندگان خراسان شمالی

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی، نبستن کمربند ایمنی را بیشترین تخلف رانندگان این استان اعلام کرد.

نبستن کمربند ایمنی بیشترین تخلف رانندگان خراسان شمالی

مهدی اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: طی چهار ماه نخست امسال 83 هزار و 63 برگ جریمه به دلیل نبستن کمربند ایمنی در استان صادر شده است که بیشترین تخلف رانندگی در خراسان شمالی مربوط به نبستن کمربند ایمنی است.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران با صدور 6 هزار و 769 قبض جریمه نیز از جمله بیشترین تخلفات رانندگی در این استان است، افزود: دو هزار و 63 خودرو و 6 هزار و 306 موتور سیکلت طی چهار ماه نخست امسال به علت تخلف در رانندگی توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در استان انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله طولی، تغییر مسیر ناگهانی است، گفت: خودروهای سواری با 51 درصد و موتورسیکلت‌ها با 31 درصد بیشترین مقصران وقوع تصادفات درون شهری در خراسان شمالی هستند.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح برخورد با تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در استان گفت: اجرای این طرح در جهت برخورد با مجموعه عواملی است که موجب برهم زدن نظم ترافیکی و جلوگیری از ایجاد حوادث ناگوار در سطح شبکه حمل و نقل عمومی و کسب رضایتمندی مردم خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: بررسی میزان نمره منفی کسب شده از سوی رانندگان وسایل نقلیه عمومی، بررسی کارت شناسایی راننده و بیمه خودرو و همچنین برخورد با تخلفاتی همچون سبقت، سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ، میزان زمان مجاز رانندگی، بستن کمربند ایمنی از سوی راننده و تمامی مسافران از سوی پلیس کنترل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال وقوع تصادفات فوتی درون شهری در استان 43 درصد کاهش یافته است، گفت: همچنین هفت درصد وقوع تصادفات جرحی در استان کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی اظهار کرد: 6 هزار و 725 دستگاه خودرو نقل و انتقال، یک هزار و 572 خودروی جدید پلاک گذاری و 88 دستگاه وسیله نقلیه نیز طی امسال اسقاط و شماره گذاری شده است.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 786 فقره گواهی‌نامه جدید، المثنی و تعویضی طی چهار ماه نخست امسال صادر شده است، گفت: 22 فقره گواهی‌نامه به علت استفاده از مواد روان گردان و مشروبات الکلی طی همین مدت ضبط شده‌اند.

انتهای پیام/63001/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول