اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

دستاوردهای ورزشی، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستاوردهای ورزشی، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، گفت: موفقیت‌های ورزشی مایه غرور ملی و شور و نشاط مردم هستند و باید قدر این موفقیت‌ها را بدانیم.

دستاوردهای ورزشی، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استاندار آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در آیین تجلیل از پیشکسوتان ورزش استان، با اشاره به جایگاه استان آذربایجان‌شرقی در زمینه‌های مختلف همچون اقتصاد، علم و ورزش، افزود: اگر امکان بروز و ظهور استعدادهای موجود در استان را فراهم کنیم موجب نشاط بیشتر جوانان و دلبستگی و علاقه آنان به سرزمین و وطن خود خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هرگاه نام تبریز و آذربایجان می‌آید احساس غرور می‌کنیم، گفت: وقتی که یکی از جوانان ما بر سکوی قهرمانی ورزش می‌ایستد و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درمی‌آورد، در واقع تمام جوانان آذربایجان‌شرقی را نمایندگی می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به موفقیت‌های اخیر ورزشکاران کشورمان در رشته‌های مختلف، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سرمایه‌گذاری در امر ورزش توانسته نام ایران را بلندآوازه کند و بخصوص با دشمنی‌هایی که در حق ملت ایران می‌شود، جوانان این کشور ثابت کردند که جمهوری اسلامی ایران در جایگاه برتر قرار دارد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش، هزینه محسوب نمی‌شود، افزود: ورزش از جمله صحنه‌هایی است که می‌تواند برای مردم ما روحیه‌آفرین و برای دشمنان ما یاس‌آور باشد و زمینه شکوفایی استعدادهای جوانان ما را فراهم کند.

علیرضابیگی تصریح کرد: هرچه به سمت حرفه‌ای شدن ورزش پیش می‌رویم علاقه و جذبه بیشتری برای حضور جوانان در این عرصه ایجاد می‌شود که البته در این زمینه باید جایگاه رشته‌های مختلف ورزشی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دستاوردهای ورزشی، سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، افزود: موفقیت‌های ورزشی مایه غرور ملی و شور و نشاط مردم هستند و باید قدر این موفقیت‌ها را بدانیم.

علیرضابیگی در این زمینه به تیم تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: علت علاقه مردم به تیم تراکتورسازی این است که مردم احساس می‌کنند که به وسیله این تیم می‌توانند خود را در جایگاه برتر احساس کنند و با دیدن موفقیت‌های این تیم، احساس غرور و لذت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ورزش، یک زبان بین‌المللی است، افزود: در کنار تمام افتخارات آذربایجان‌شرقی در عرصه‌های مختلف که نماد بالندگی استعدادهای این استان است، وظیفه داریم از افتخارآفرینان ورزش نیز قدردانی و به وجود تک‌تک آنها افتخار کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از پیشکسوتان ورزش استان، تاکید کرد: خواسته ما از مدیریت ورزش استان این است که زمینه‌ای فراهم کنند تا افتخارات و خاطرات این عزیزان به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه جوانان امروز از کمبود امکانات ورزشی گلایه دارند و اعتقاد ما هم این است که امکانات باید بیشتر از این باشد، افزود: باید از کسانی که روزگاری با کمترین امکانات که با وضع موجود قابل مقایسه نیست، توانستند افتخارات بزرگ بیافرینند و در جایگاه‌های برتر قرار گیرند قدردانی کنیم.

علیرضابیگی با اشاره به اینکه مردم به پهلوانان خود محبت دارند، گفت: پهلوانانی چون تختی نه تنها در عرصه ورزش بلکه در عرصه اخلاق و اجتماع توانستند به عنوان یک الگو معرفی شوند و امروز پس از سال‌های متمادی، نام آنها به عنوان یک اسطوره برده می‌شود.

وی با بیان اینکه کمترین شهری است که نامی از تختی در آن نباشد، افزود: قطعا از جمله روش‌هایی که می‌توانیم ارج و قرب پهلوانان خود را بجا بیاوریم، نامگذاری امکان ورزشی به نام آنهاست.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین موفقیت تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی در مسابقات چین را تبریک گفت و افزود: موفقیت چندین ساله تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی در عرصه‌های بین‌المللی، نمی‌تواند تصادفی باشد؛ بلکه از استعدادها و توانایی‌های ورزشی جوانان ما حکایت می‌کند.

در این آیین از 32 پیشکسوت ورزشی استان با اهدای لوح سپاس از سوی وزیر ورزش و جوانان و سکه بهار آزادی و همچنین از 13 رکابزن و کادر فنی تیم دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز با اهدای تندیس یادبود استانداری و سکه بهار آزادی تجلیل شد.

همچنین پیشکسوتان ورزش استان با اهدای لوح یادبود و بسته ورزشی از استاندار آذربایجان‌شرقی تقدیر کردند.

انتهای پیام/60001/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول