اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: عباس صلاحیت واگذاری حتی یک وجب از خاک فلسطین را هم ندارد

جنبش حماس بار دیگر بر مخالفت با مذاکرات بیهوده سازش تاکید کرد و گفت هدف از این مذاکرات بهبود وجهه رژیم صهیونیستی در جامعه بین الملل به جای منزوی کردن و محاکمه مقامات آن به عنوان جنایتکاران جنگی است.

حماس: عباس صلاحیت واگذاری حتی یک وجب از خاک فلسطین را هم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش حماس شب گذشته در یک کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که «عباس و دار و دسته وی هیچ صلاحیتی برای چشم پوشی و واگذاری حتی یک وجب از خاک فلسطین و یا حقوق ملت فلسطین در سرزمین و وطن خود و به ویژه حق بازگشت را ندارند.»

سخنگویان جنبش حماس تصریح کردند که پس از موفقیت ملت و مقاومت قهرمان فلسطین در خلق معادله جدید در منطقه به قیمت خون فرزندان ملت فلسطین و مجبور کردن میلیون ها شهرک نشین صهیونیست به فرار به داخل پناهگاه ها و پس از موفقیت بی سابقه مقاومت در حمله موشکی به شهرهای تل آویو و قدس و در شرایطی که اقشار مختلف ملت و امت ابتکار عمل در زمینه تعیین سرنوشت خود را به دست گرفته بود؛ گروه مذاکره کننده فلسطینی که قبل از این نیز از اصول ملت فلسطین و حقوق سرزمینی، عقیدتی و مقدسات آن چشم پوشی و امتیازدهی کرده است، گام جدیدی در راستای سریال امتیازدهی های خود که اقدامی از پیش شکست خورده است، برداشته و بهانه عجیبی برای توجیه این کار خود مطرح می کند و آن اینکه می خواهد مسئولیت شکست مذاکرات 22 ساله سازش را متوجه رژیم صهیونیستی کند.

حماس همچنین تاکید کرد که این اقدام تیم مذاکره کننده فلسطینی با سوء استفاده از فضای منطقه ای متاثر از انقلاب های عربی صورت می گیرد و به منزله تکرار مذاکرات مادرید است که منجر به امضای توافقنامه شوم اسلو شد.

این جنبش همچنین نسبت به بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین بر سر میز مذاکرات سازش با وجود مخالفت اکثریت گروه های فلسطینی و از جمله گروه های عضو سازمان آزادی بخش فلسطین و تشکل های اجتماعی با این مساله را که خطر نابودی مساله فلسطین را به صدا درآورده، ابراز تعجب کرد.

حماس همچنین از احزاب و گروه های فلسطینی خواست که با قرار گرفتن در جبهه واحد، با این اقدام جنایتکارانه و خائنانه تشکیلات رام الله برای نابودی مساله فلسطین در ابعاد مختلف انسانی، عقیدتی و سرزمینی، مقابله کنند. این جنبش همچنین از اقشار مختلف ملت فلسطین خواست که با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن خشم و اعتراض خود نسبت به از سر گیری مذاکرات مشکوک سازش را نشان دهند.

جنبش حماس از اتحادیه عرب و کشورهای عربی و اسلامی نیز خواست که از حمایت های خود از احیای مذاکرات سازش که به منزله خیانت به خون شهدای فلسطین و چشم پوشی از قدس و مسجد الاقصی و ضربه زدن به وحدت و کرامت امت است، دست بردارند.

این جنبش در عین حال از آزادی اسرای فلسطینی از زندان های صهیونیستی استقبال کرد و گفت «آزادی اسرا با رشادت و مجاهدت ممکن است و افکار عمومی فلسطین و جهان عرب این راه را در جریان مبادله "وفاداری به آزادگان" و مبادله های قبلی تجربه کردند، اما درست نیست که این کار به قیمت چشم پوشی از اصول و حقوق ملت فلسطین و کرامت آن محقق شود.»

سخنگویان جنبش حماس همچنین تاکید کردند که صحبت کردن تشکیلات رام الله از آشتی ملی در شرایط فعلی و در سایه این امتیازدهی های خطرناک، نوعی توهین و بی احترامی به احساسات ملت و اصول و خواسته های آن است.

حماس در پایان بر پایبندی به اصول ملی فلسطین تاکید کرد و افزود حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به اراضی و خانه و کاشانه خود که از آنجا رانده شده اند، حق فردی و دسته جمعی تمامی فلسطینیان است که هیچ احدی حق چشم پوشی از آنرا ندارد. این جنبش در عین حال بر مخالفت خود با اسکان آوارگان فلسطینی در کشورهای محل اقامت شان را اعلام کرد و از کشورهای عربی هم خواست که با این طرح های خطرناک همکاری نکنند. حماس همچنین بر پایبندی خود به راهکار مقاومت برای آزادی فلسطین و تحقق حق بازگشت تمامی آوارگان به وطن و نیز آزاد سازی تمامی اسرا و پاکسازی قدس از لوث وجود اشغالگران و فراهم کردن زمینه برای سفر تمامی مسلمانان به این شهر تحت حاکمیت طرف فلسطینی تاکید کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول