اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کری: فلسطینی‌ها به شهرک‌سازی اسرائیل واکنش منفی نشان ندهند

وزیر خارجه آمریکا از فلسطینیان درخواست کرد که با دشمنی و مخالفت به اظهارات اخیر صهیونیست‌ها درباره شهرک‌سازی در قدس شرقی واکنش نشان ندهند و دو طرف هرچه سریعتر به میز مذاکرات سازش بازگردند.

کری: فلسطینی‌ها به شهرک‌سازی اسرائیل واکنش منفی نشان ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا از فلسطینی‌ها درخواست کرد که با مخالفت و دشمنی به اظهارات اسرائیل درباره شهرک‌سازی واکنش نشان ندهند.

با گفت‌وگوهای جدید سازش بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها که بعد از توقف سه ساله دوباره از سر گرفته شده است، تصویب 800 واحد مسکونی در قدس شرقی و 400 واحد دیگر در مکان‌های دیگری در کرانه باختری در روز یکشنبه، خشم فلسطینی‌ها برانگیخته شده است.

این طرح درست بعد از آن به تصویب رسید که رژیم اسرائیل اعلام کرد که 26 زندانی فلسطینی را در آستانه از سرگیری مذاکرات سازش که قرار است روز چهارشنبه در بیت‌المقدس برگزار شود، آزاد می‌کند.

در حالیکه برخی از وزرای اسرائیلی از آزادی زندانیان فلسطینی انتقاد کردند، فلسطینی‌ها طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را، که واشنگتن و اتحادیه اروپا آنرا روز دوشنبه غیرقانونی و مخرب برای تلاش‌های صلح‌ دانستند، محکوم کردند.

آخرین گفت‌وگوهای صلح در سال 2010 به واسطه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو فلسطینیان با شکست روبرو و متوقف شد.

کری که در سفر کلمبیا به سر می‌برد با هدف آرام سازی جو به وجود آمده تصریح کرد که طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تا حدودی قابل انتظار بود و از دو طرف فلسطین و اسرائیل خواست تا به منظور رفع موضوعات اصلی آرام شوند.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ما می‌دانیم که شهرک‌سازی در برخی مکان‌های خاص ادامه دارد و فکر می‌کنم که فلسطینی‌ها این مسئله را درک می‌کنند اما من فکر می‌کنم اعلام شهرک‌سازی در یکی از مکان‌ها خارج از سطح انتظار بود و هم‌اکنون این مسئله مورد بحث قرار می‌گیرد.

کری که اخیراً تمامی تلاش خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح به کار گرفته است، تصریح کرد که انتظار ندارد جدیدترین تحولات (شهرک‌سازی) به دست‌انداز تبدیل شود اما تأکید کرد که آمریکا تمامی شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند.

وی تصریح کرد: آنچه که تأکید می‌شود، اهمیت بازگشت سریع به مذاکره و رفع مشکلات مرتبط با شهرک‌سازی است که این امر به بهترین نحو با رفع مشکل امنیت و مرزها قابل رفع است.

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: وقتی موضوع امنیت و مرزها رفع شود، مسئله شهرک‌سازی نیز رفع شده است و بنابراین من از تمامی احزاب می‌خواهم با دشمنی واکنش نشان ندهند و با دشمنی بر مسائل دامن نزنند.

مقامات فلسطینی اظهارات اخیر اسرائیل درباره شهرک‌سازی را اقدامی با هدف جلوگیری از مذاکرات صلح اعلام کردند.

روسیه اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی درباره شهرک‌سازی در قلمرو فلسطینی‌ها را یک گام غیرسازنده خطاب کرد که جو گفت‌وگوها را پیچیده می‌کند اما سخنگوی  «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل تأکید دارد که واحدهای مسکونی جدید در مناطقی است که در هرگونه توافقنامه احتمالی آتی صلح بعنوان بخشی از اسرائیل باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول