اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در واکنش به مصوبه اخیر وزارت مسکن اسرائیل

اتحادیه اروپا: شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل موفقیت مذاکرات سازش را تهدید می‌کنند

سخنگوی «کاترین اشتون» می‌گوید شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری غیرقانونی بوده و موفقیت مذاکرات سازش را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا: شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل موفقیت مذاکرات سازش را تهدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در واکنش به مصوبه اخیر وزارت مسکن اسرائیل، شهرک‌سازی‌های جدید در کرانه باختری را غیرقانونی و تهدیدی برای موفقیت مذاکرات سازش خواند.

«اوری آریل» وزیر مسکن رژیم‌صهیونیستی روز گذشته مجوز ساخت حدود 1200 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و قدس شرقی را صادر کرد. وی امروز هم گفته است که اسرائیل به زودی هزاران واحد دیگر در کرانه باختری احداث می‌کند.

این در حالی است که مذاکرات سازش قرار است در هفته جاری رسما بین نمایندگان تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی آغاز شود. توقف شهرک‌سازی‌ها یکی از پیش‌شرط‌های تشکیلات خودگردان برای ورود به این مذاکرات بود.

«مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در واکنش به مصوب وزارت مسکن اسرائیل گفت: شهرک‌های اسرائیلی بر اساس حقوق بین‌الملل غیرقانونی است و این تهدید را ایجاد می‌کند که دستیابی راهکار دو دولتی اسرائیلی فلسطینی غیرممکن شود.

پیش از این دفتر اشتون با صدور بیانیه‌ای از آغاز مذاکرات سازش استقبال کرده و خویشتنداری دو طرف از اقدامات محرک را خواستار شده بود.

شهرک‌سازی در اراضی فراتر از محدوده موسوم به «حریم سبز» در عرف بین‌الملل نیز غیرقانونی است و این مناطق در مجامع عمومی با عنوان «اراضی اشغالی» شناخته می‌شوند. اتحادیه اروپا اخیرا در بخشنامه‌ای معامله با ساکنان و شرکت‌های اسرائیلی مستقر در این مناطق را ممنوع کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول