اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پروژه‌های کبودراهنگ تشنه تزریق اعتبار

پروژه‌های ناتمام شهرستان کبودراهنگ در حوزه راهسازی برای تکمیل خود، تشنه اعتبار هستند تا وعده مسئولان در این حوزه محقق شود.

پروژه‌های کبودراهنگ تشنه تزریق اعتبار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرستان کبودراهنگ با وسعتی بیش از 4 هزار و 25 کیلومتر مربع به عنوان بزرگ‌ترین شهرستان استان با قابلیت‌های کشاورزی، گردشگری و امنیتی در استان حائز جایگاه خاصی است.

این شهرستان با دو استان زنجان و کردستان مرز مشترک دارد و یکی از راه‌های اصلی دسترسی به شمال غربی و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی است و به همین منظور نیازمند ایجاد بسترهای مناسب راه‌سازی برای سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای شهرستان و از سویی دیگر ایجاد راه‌های روستایی مناسب برای رفت و آمد مردم منطقه است.

در طول سال‌های بعد از انقلاب همواره تلاش وافری در راستای ایجاد راه‌های روستایی و تأمین رضایت روستائیان این شهرستان صورت گرفته و اینک ما شاهدیم که در سال جاری همت مضاعفی در شهرستان برای احداث و تکمیل راه‌های آسفالت روستایی صورت گرفته است.

از ابتدای سال جاری اداره راه و شهرسازی کبودراهنگ همت خود را معطوف کرده تا بتواند راه‌های روستایی شهرستان را آسفالت و محورهای بین روستایی را نیز به هم متصل کند، در این زمینه با برخی از ساکنان روستاهایی که به تازگی راه روستایی آنها آسفالت شده گفت‌وگویی را ترتیب دادیم که در ذیل به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

فیروز فارسی ساکن روستای شیربرات از توابع بخش شیرین‌سو با‌ بیان اینکه روستای ما بیش از 50 خانوار جمعیت ندارد گفت: از اول انقلاب یکی از آرزوهای مردم این روستا داشتن راه مناسب بود.

وی افزود: اوایل جنگ تحمیلی جهاد سازندگی یک راه شوسه برای تردد این روستا احداث کرد و از آن زمان تاکنون همان راه تنها راه دسترسی ما به جاده اصلی بود که در سال جاری اداره راه و شهرسازی شهرستان اقدام به بستر سازی و آسفالت‌ریزی کردند.

در ادامه یکی دیگر از ساکنان روستای ایستی بلاغ بخش شیرین‌سو با اشاره به اینکه روستای ما آخرین روستای استان است تصریح کرد: وقتی صحبت از امکانات و رفاه می‌شود روستای ما در هیچ کدام از معادلات نمی‌گنجد.

احمد محمدی ابراز داشت: ما سال‌های سال است که در فصل زمستان با بارش برف و یخبندان برای رفت و آمد به شهر و دیگر روستاها با مشکل مواجه می‌شویم که با پیگیری‌های انجام شده دو سال پیش راه شوسه روستا را احداث کردند و امسال از یک هفته پیش آسفالت‌ریزی شروع شده است.

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه طرح بهسازی 6 روستای شهرستان از ابتدای سال جاری شروع شده است اظهار داشت: طرح هادی 28 روستا در شهرستان به طور کامل به اتمام رسیده است.

مسلم غلامی با اشاره به اینکه طرح هادی تعداد 42 روستای بالای 50 خانوار نیمه‌تمام است افزود: 98 درصد جمعیت روستایی شهرستان از راه آسفالت روستایی برخوردار هستند که فقط 96 کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت نشده و تا پایان سال جاری 86 کیلومتر از این راه‌ها آسفالت خواهند شد.

وی اضافه کرد: بیشترین حجم راه‌های روستایی که آسفالت نشدند در بخش گل‌تپه قرار دارند و برای تکمیل راه‌های روستایی به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

فرماندار کبودراهنگ ابراز داشت: در طول دو ماه گذشته بیش از 40 کیلومتر راه روستایی در هفت روستا به صورت کامل آسفالت شده است.

همچنین در ادامه مدیر راه و شهرسازی کبودراهنگ با بیان اینکه عمده فعالیت‌های راه و شهرسازی به غیر از مسکن در دو بخش راهداری و راه‌سازی انجام می‌شود اظهار داشت: در بخش راهداری در راستای ارتقا، بهبود و بهسازی راه‌ها اقدام به شانه‌سازی راه‌های روستایی به طول 47 کیلومتر در سال جاری شده است.

سهراب فتحی افزود: در بخش راهداری از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و 200 عدد تابلوی هشداردهنده و علائم راهنمایی رانندگی و برای هشت دستگاه پل هم حفاظ نصب شده و به طور مستمر لکه‌گیری در طول محورها انجام شده است.

وی در ادامه به بخش راه‌سازی اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون آسفالت‌ریزی راه روستای چورمق به طول 6 کیلومتر به اتمام رسیده و آسفالت و بیس‌ریزی راه روستاهای شیربرات، قوشجه و ایستی بلاغ به طول 16 کیلومتر در دست اجراست و به زودی به اتمام می‌رسد.

مدیر راه و شهرسازی کبودراهنگ در ادامه با بیان اینکه بیس و آسفالت راه روستای انصار به طول 1.5 کیلومتر در حال اجرا است تصریح کرد: آسفالت راه روستاهای خالق‌وردی و مخور به طول 9.5 کیلومتر در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: آسفالت‌ریزی پروژه راه سه روستای آقبلاغ مرشد، سولیجه و کهریز باباحسین با تأمین اعتبارات لازم عملیاتی خواهد شد.

فتحی بیان داشت: در بخش راهداری برای ارتقای 47 کیلومتر بهسازی و نصب تابلوها مبلغ یک میلیارد و 500 تومان هزینه شده و برای تکمیل طرح‌های راهسازی بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار لازم است. 

وی با بیان اینکه در بخش مرکزی و شیرین‌سو راه روستایی فاقد آسفالت تا پایان سال جاری باقی نمی‌ماند اذعان کرد: در بخش گل‌تپه بیشترین تعداد روستاهای فاقد راه آسفالته وجود دارد که فقط 76 کیلومتر در کل شهرستان راه روستایی بهسازی نشده باقی مانده است.

مدیر راه و شهرسازی کبودراهنگ در پایان گفت: اصلاح چهار نقطه پرحادثه راه‌های شهرستان در مسیر روستای خبرارخی، کمین قلعه به کیتو، غلام‌دوشان و طاهرلو نیز در سال جاری انجام شده است.

-------------------

سردار فارسی

-------------------

انتهای پیام/89019/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول