اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه خبر داد

اختصاص 9 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آستانه‌اشرفیه

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه از پرداخت 9 میلیارد تومان تسهیلات با سود هفت درصد به منظور توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

اختصاص 9 میلیارد تومان به بخش کشاورزی آستانه‌اشرفیه

گودرز کمال‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به پرداخت 117 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی در گیلان اظهار کرد: تسهیلات مذکور از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی سهم آستانه‌اشرفیه را 9 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: تسهیلات مذکور با سود هفت درصد به منظور توسعه کشاورزی آستانه‌اشرفیه پرداخت شده است.

کمال‌پور با بیان اینکه صنایع کشاورزی و تبدیلی بیشترین میزان تسهیلات را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: 18 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعتی آستانه‌اشرفیه تسهیلات مذکور را دریافت کردند.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه بهبود تولیدات گیاهی و دامی، شیلات، دامپزشکی، نوغانداری و منابع طبیعی را از جمله بخش‌هایی برشمرد که تسهیلات توسعه کشاورزی را دریافت کردند و گفت: 315 کشاورز آستانه‌اشرفیه با استفاده از تسهیلات توسعه کشاورزی توانستند بیش از 450 شغل ایجاد کنند.

وی سهم بخش تولیدات دامی آستانه‌اشرفیه را 2.5 میلیارد تومان خواند و بیان کرد: تسهیلات توسعه کشاورزی برای احداث مرغداری گوشتی، بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی در مرغداری‌ها، احداث جایگاه دام، خرید گاو شیری و گاو پرواری در قالب تسهیلات کمیته امداد پرداخت شده است.

کمال‌پور با اشاره به پرداخت یک‌ میلیارد تومان تسهیلات توسعه کشاورزی به واحد صنایع بسته‌بندی بادام زمینی در آستانه‌اشرفیه، خاطرنشان کرد: بادام زمینی در 2 هزار و 507 هکتار از مزارع آستانه‌اشرفیه کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه به تولید بیش از 80 درصد بادام زمینی کشور در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: امسال پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن پیله بادام زمینی از مزارع آستانه‌اشرفیه برداشت شود.

وی فصل کشت بادام زمینی را از فروردین ماه اعلام کرد و افزود: برداشت بادام زمینی از مرداد آغاز می‌شود و تا مهر ماه ادامه دارد.

کمال‌پور از افزایش 10 درصدی تولید بادام زمینی در آستانه‌اشرفیه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: امسال شرایط کشت بادام زمینی بهتر از سال‌های گذشته است.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول