اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی:

برخی از رسانه‌ها از کرامت خود می‌گذرند و به میل استکبار قلم می‌زنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با بیان اینکه هر قلمی قداست ندارد، گفت: امروزه برخی از رسانه‌ها در جهان با بی‌شرمی تمام از کرامت خود می‌گذرند و به میل استکبار قلم می‌زنند که به واقع این قلم از هیچ قداستی برخوردار نیست.

برخی از رسانه‌ها از کرامت خود می‌گذرند و به میل استکبار قلم می‌زنند

ابوالقاسم نصراللهی عصر امروز در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه و قلم که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک تدارک دیده شده بود، افزود: خبرنگاران می‌توانند در ایجاد امنیت جامعه که از ملزومات زندگی اجتماعی است ایفای نقش کنند و احساس امنیت را در جامعه ایجاد و مسئولین امنیتی را نسبت به وظایف خود آگاه سازند.

وی با اشاره به اینکه جسارت و دید وسیع از ویژگی‌های یک خبرنگار است، اظهار داشت: اگر خبر در  مسیر، ماموریت و رسالت صحیح خود حرکت کند موجب ایجاد انضباط اجتماعی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی خبرنگاری را شغلی جذاب و خطیر دانست و تصریح کرد: شغل خبرنگاری آسیب‌ها و خطرهای فراوانی دارد که مخاطبین کمتر آن را احساس می‌کنند که رسانه‌ها و صاحبان قلم در چه شرایط سخت و گاها خطرناکی قرار دارند.

نصراللهی ابراز داشت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و می‌توانند در جلب اعتماد مردم نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه هر قلمی قداست ندارد، گفت: امروزه برخی از رسانه‌ها در جهان با بی‌شرمی تمام از اصول انسانی و کرامت خود می‌گذرند و بزرگی و عظمت خود را فراموش کرده و به میل استکبار ظالم قلم می‌زنند که به واقع این قلم از هیچ قداستی برخوردار نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: امروز که امپریالیسم رسانه‌ای، اشراف رسانه‌ای پیدا کرده و قصد دارد جهان را به سمت اهداف خود بکشد نقش خبرنگاران، نقش ویژه و اثر گذاری خواهد بود.

نصراللهی اراده خبرنگاران برای انتقال اخبار و اطلاعات به مردم را زیبا و ستودنی عنوان کرد و افزود: رسانه‌های آزاد و صاحب تفکر و تعمق همواره در مسیر انسانی حرکت می‌کنند و نباید خود را در جریان خاصی قرار دهند.

وی با بیان اینکه نقادی با تهمت، افترا و فحاشی متفاوت است، اظهار داشت: رسانه‌ها و خبرنگاران تلاش کنند تا نقد سازنده و نقدی که مد نظر اسلام است در جامعه جریان یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی بیان کرد: خبرنگاران گرایش‌هایی دارند که گاه مانع از اصالت، قصد و اراده آنها می‌شود.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اراک نیز در این مراسم با بیان اینکه گرامیداشت روز خبرنگار فرصتی مغتنم است برای تقدیر از اصحاب رسانه و یادآوری دغدغه‌های این قشر به مسئولان، گفت: رسانه‌ها در پیشبرد و توسعه جامعه نقش تعیین کننده و کلیدی دارند.

منوچهر کاظمی افزود: رسانه‌ها می‌توانند با یک عملکرد قانونمند و دلسوزانه در توسعه و پیشرفت جامعه گام‌های موثری بردارند.

وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر اراک خواستار حمایت حقوقی از خبرنگاران و اجرای آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، تحقق مسکن خبرنگاران، بیمه کردن اصحاب رسانه و مطبوعات و تامین امنیت شغلی این قشر فرهیخته است.

رئیس شورای شهر اسلامی شهر اراک با تاکید بر اهمیت و ضرورت شفاف‌سازی عملکرد شوراها با اشاره به ماده 76 قانون شوراها تصریح کرد: در راستای ضرورت نظارت مردم بر عملکرد منتخبانشان در شورای شهر 99 درصد جلسات شورای دور سوم به صورت علنی برگزار شده است.

در این مراسم از خبرنگاران و  مدیران مسئول هفته نامه‌های استان، خبرگزاری‌ها و برخی از مدیران نمایندگی روزنامه‌های سراسری تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/87002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول