اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی

وستروله: تغییری در سیاست‌های اتحادیه اروپا در حمایت از اسرائیل به وجود نیامده است

وزیر خارجه آلمان در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی بر حمایت اروپا به ویژه آلمان از سیاست‌های این رژیم تاکید کرد.

وستروله: تغییری در سیاست‌های اتحادیه اروپا در حمایت از اسرائیل به وجود نیامده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «تایمز‌او اسرائیل»، در جریان دیدار روز گذشته «گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان با «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی، طرف اسرائیلی از آلمان خواست تا به مخالفت با ادامه شهرک‌سازی پایان دهد و گفت که در صورتی که وضعیت مرز میان 2 طرف مشخص شود، مسئله شهرک‌سازی نیز خود به خود حل خواهد شد.

پرز گفت: «در این شرایط من پیشنهاد می‌دهم که چنین راهکاری متوقف شود. راهکار اروپا درباره موضوع مرزها و اختلافات میان کرانه باختری و اسرائیل در صورت دستیابی به توافق، بی‌معنی خواهد بود.»

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که جهان عرب برای نخستین‌بار حمایت خود را از طرح صلح نشان داده است و در اسرائیل نیز درباره لزوم اجرای راهکار 2 دولت موضع متحدی وجود دارد.

وستروله نیز که در سفری رسمی به سرزمین اشغالی رفته گفت که هیچ تغییری در همکاری اتحادیه اروپا با اسرائیل به وجود نیامده است و کشورش به همکاری با اسرائیل ادامه خواهد داد.

پیش از این «تزیپی لیونی» مذاکره کننده ارشد اسرائیل در مذاکرات سازش با فلسطین بعد از دیدار با وستروله گفته بود که روابط اسرائیل و اتحادیه اروپا تحت تاثیر منازعه اسرائیل-فلسطین است.

طبق دستورالعمل جدید اتحادیه اروپا نهادهای خصوصی و دولتی اسرائیل واقع در کرانه باختری رود اردن، شرق بیت المقدس و بلندی‌های جولان، از سال آینده میلادی از دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا محروم خواهند شد و هرگونه ارتباط یا امضای موافقتنامه تجاری با آنها ممنوع است.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول