اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کرمان:

کرمان 1284 آزاده سرافراز دارد / تدوین فرهنگ اعلام آزادگان کرمان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: استان کرمان یک هزار و 284 آزاده سرافراز دارد.

کرمان 1284 آزاده سرافراز دارد / تدوین فرهنگ اعلام آزادگان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را قطعه‌بندی کنیم، آزادگان یک بخش مهم از دفاع مقدس هستند.

وی عنوان کرد: اسارت رزمندگان شامل مقاومت، مجروحیت و شهادت در اسارت، زندان‌های انفرادی، اردوگاه‌ها، اسرای ثبت‌نام شده و ثبت‌نام نشده، فعالیت‌های دوران اسارت و آزادی رزمندگان از اسارت با دعای خیر مردم می‌شود.

این آزاده سرافراز با بیان اینکه در دوران اسارت در زندان‌های عراق با همکاری دیگر رزمندگان یک نشریه دیواری را بر روی کاغذ سیمان تهیه می‌کردیم، ابراز داشت: این نشریه را به دور از چشم عراقی‌ها بر روی دیوار نصب می‌کردیم و صبح زود قبل از اینکه بعثی‌ها وارد اردوگاه شوند، آن را از روی دیوار برمی‌داشتیم.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه اگر خودم جزو آزادگان نبودم، بهتر می‌توانستم در مورد آزادگان سخن بگویم، تصریح کرد: انسان‌های بزرگی مانند ابوترابی‌ها، شهید حسین لشکری، شهید مرتضی افتتاحی و شهید مهدی شجاعی در اسارت بودند و اگر من تریبون داشتم، فریاد می‌کشیدم و این افراد را معرفی می‌کردم.

وی بیان داشت: آزادگان بخشی از تاریخ افتخارآمیز دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند و آنها در اسارت ثابت کردند که تا آخرین لحظه دیندار و وفادار به امام و رهبر بودند.

این یادگار دوران دفاع مقدس خواستار برگزاری جشن‌های باشکوه به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی شد و گفت: با برگزاری جشن‌ها، نمایش تصویرها و بیان خاطرات باید این روز را یادآوری کنیم.

حسنی‌سعدی از برگزاری ویژه‌برنامه سالروز ورود آزادگان به ایران اسلامی در روز 26 مرداد ماه در محل سالن آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان خبر داد.

وی از رسانه‌ها خواست تا بیش از گذشته به معرفی آزادگان شاخص و معرفی آثار و کتاب‌های آنها بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: فرهنگ اعلام آزادگان استان کرمان تدوین شده است و در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه 60 نفر از آزادگان سرافراز استان کرمان فوت کرده‌اند، بیان کرد: به مناسبت 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به ایران با خانواده این آزادگان دیدار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از آزادگان، اجرای برنامه‌های شاد و بیان خاطرات آزادگان از جمله برنامه‌های 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به ایران در استان کرمان است.

حسنی‌سعدی ابراز داشت: استان کرمان دارای یک هزار و 284 آزاده سرافراز است و شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و کهنوج بیشترین تعداد آزادگان را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/80019/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول