اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان:

ابراهیم آستراکی هیچ سمتی در کمیته راگبی ندارد / آقایان راگبی‌باز باید فرمانبردار رئیس باشند

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان گفت: آقای آستراکی که در گذشته به عنوان دبیر کمیته راگبی استان مشغول به کار بود در حال حاضر هیچ‌ سمتی در این کمیته ندارد.

ابراهیم آستراکی هیچ سمتی در کمیته راگبی ندارد / آقایان راگبی‌باز باید فرمانبردار رئیس باشند

محمد مشکیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: آقای آستراکی که در گذشته به عنوان دبیر کمیته راگبی استان مشغول به کار بود در حال حاضر هیچ‌ سمتی در این کمیته ندارد.

وی تصریح کرد: آستراکی را با توجه به تخلفات و کارهایی که دور از چشم هیئت انجام داده از حکمی که برایش زده بودم عزلش می‌کنم.

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان ادامه داد: درخواست بسیاری از دوستان بود که کارهای آقای آستراکی پیگیری شود و من فکر می‌کردم وی دلسوز این رشته است و در حال حاضر هم هیچ‌ حقی ندارد که در مورد ورزش راگبی صحبتی داشته باشد.

وی با بیان این‌که تمام صحبت‌های آستراکی بدون مجوز بوده است، گفت: وی در مورد بانوان و خصوصی‌سازی صحبت کرده بودند که دور از چشم هیئت بوده و تماماً قابلیت پیگیری داشته است اما من با توجه به این‌که صلاح نمی‌دیدم از این کار چشم‌پوشی کرده و قضیه را پیگیری نکردم.

مشکیان با بیان این‌که آقای آستراکی روی چه حسابی می‌گوید در راگبی عملکرد خوبی وجود نداشته است، افزود: در جواب وی باید بگویم از 10 سال پیش که راگبی به اصفهان آمده به عنوان بازیکن این رشته بوده و دارای مدرک داوری و مربیگری بین‌المللی هستم و همیشه عضو کمیته فنی مسابقات و بازیکن ملی بوده‌ام و در حدود هشت ماه پیش نیز که مسئولیت راگبی استان را عهده‌دار شدم پیگیری‌های بسیاری را برای این رشته انجام دادم.

وی عنوان کرد: پیگیری‌هایی که برای زمین انجام دادم در کمال تاسف به جایی نرسید و رئیس قبلی هیئت نیز تلاش‌های بسیاری را برای این رشته انجام داده بود و هزینه‌هایی که کرده بود در حال حاضر گریبان‌گیر وی شده است.

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان ادامه داد: در مورد تیم آقایان، زمینی که در گذشته آقای محمدی گرفته بود و بازیکنان ملی‌پوشمان نیز در آن کار می‌کردند با توجه به کارهای برخی از این بازیکنان و مدیریتی که آن‌ها نداشتند دیگر راغب نبودم که سرمایه‌گذاری خاصی را برای تیم آقایان انجام دهم.

وی با اشاره به تیم راگبی بانوان استان گفت: با توجه به پیگیری‌ها و علاقه‌مندی که این تیم نشان دادند و سرمایه‌گذاری که خودشان انجام دادند و زمین گرفتند از هزینه شخصی خودم آن‌ها را به مسابقات اعزام کردم که درخشش خوبی داشتند و من پس از 10 سال کار در اصفهان نخستین مدال راگبی اصفهان را توانستم بگیرم.

مشکیان افزود: همچنین پس از 10 سال با توجه به پیگیری‌هایی که انجام دادم میزبانی مسابقات لیگ دسته یک کشور بانوان را برای نخستین بار گرفتم.

وی تصریح کرد: با توجه به این‌که هیچ‌ هزینه‌ای را هیئت انجمن‌های ورزشی تقبل نکرده است و ریالی به ما تعلق نگرفته است تمام هزینه‌ها با هزینه شخصی خودم یا لطف دوستان بوده است.

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان ادامه داد: انجمن راگبی کشور برای میزبانی مسابقات یک میلیون تومان به ما داده است و با توجه به عملکردی که از بانوان مشاهده می‌کنم به طور صددرصد قول یکی از سکوها را برای تیم اصفهان در مسابقات کشوری می‌دهم.

وی تاکید کرد: در مورد تیم آقایان هم باید بگویم در صورتی‌که دوست دارند این رشته را ادامه دهند نباید به حاشیه بروند و فرمانبردار کسی باشند.

مشکیان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تیم آقایان هستیم و مشغول هماهنگی با آقای محمدی رئیس راگبی شهرستان شاهین‌شهر تا با توجه به زمینی که در این شهرستان وجود دارد این رشته را در این شهر راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: بازیکنانی که دوست دارند این رشته را ادامه دهند باید به خاطر مسائلی که در گذشته به‌وجود آورده‌اند عذرخواهی کرده تا تصمیمی در موردشان گرفته شود.

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که چرا راگبی اصفهان در بخش مردان تیم ندارد، افزود: یکی از دلایلش این است که یکی زمین در اختیار نداریم و دیگری این است که با مشکلات مالی بسیاری مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: اگر تیم بانوان هم تیم دارند دلیلش این است که آن‌ها به صورت خودجوش به دنبال گرفتن اسپانسر بوده و خودشان خوداشتغالی و پیگیر کارهایشان هستند اما در مردان این پیگیری‌ها وجود ندارد.

مشکیان ادامه داد: راگبی آقایان هم در صورتی ‌که اداره ورزش و جوانان شاهین‌شهر با ما همکاری لازم را داشته باشد کارش را آغاز می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر گلایه‌ای هم از هیئت انجمن‌های ورزشی ندارم چراکه می‌دانم به طور واقع بودجه‌ای در اختیار این هیئت هم قرار ندارد.

رئیس کمیته راگبی استان اصفهان گفت: نمی‌دانم چرا بازیکنانی که در اصفهان کار می‌کنند و درجایی که رئیس کمیته‌ای هم در این شهر وجود دارد راگبی‌بازان بدون هماهنگی با مسئول این رشته در استان و با مراوداتی که وجود دارد به شهرهای دیگر می‌روند و هیچ اهمیت و احترامی هم برای من به عنوان رئیس این رشته در اصفهان قائل نیستند.

وی با بیان این‌که اگر رئیس کمیته‌ای در اصفهان وجود دارد باید از این رفت‌وآمدهای بازیکنان آگاه باشد، افزود: من نمی‌دانم آقای آستراکی در مورد کدام تیم صحبت کرده در صورتی‌که باید تیمی باشد تا بشود در موردش صحبت کرد.

مشکیان در پایان تاکید کرد: مسابقات راگبی لیگ دسته یک بانوان از هفتم شهریورماه به میزبانی اصفهان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/63020/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول