اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کردستان خبر داد

رشد 9 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان/ افزایش 15 درصدی مجروحین

رئیس پلیس راه کردستان از رشد 9 درصدی کشته‌های جاده‌ای طی چهار ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته در این استان خبر داد.

رشد 9 درصدی کشته‌های تصادفات جاده‌ای در کردستان/ افزایش 15 درصدی مجروحین

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رمضان نادری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: در طول چهار ماه نخست سال‌جاری با وجود افزایش 20 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی شاهد رشد 9 درصدی کشته‌ها و افزایش 15 درصدی زخمی‌ها در جاده‌ها بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 42 درصد از تصادفات جاده‌ای در استان به دلیل تخطی از سرعت غیرمجاز بود است، گفت: سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ به علت دو طرفه بودن جاده‌های استان از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات جاده‌ای در این استان است.

به گفته رئیس پلیس راه کردستان، با وجود افزایش کشته‌های تصادفات در بحث وقوع تصادفات سه درصد کاهش داشته‌ایم.

نادری همچنین از افزایش 20 درصدی برخورد نیروهای پلیس راه با تخلفات رانندگی در جاده‌های استان طی سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد و گفت: رشد 22 درصدی برخورد با رانندگان موتورسیکلت، 19 درصد نسبت به کمربند ایمنی و 41 درصد کلاه ایمنی را در طول چهار ماه نخست در سطح جاده‌های استان داشته‌ایم.

به گفته وی، در زمینه توقیف خودروها و گواهینامه‌ها نیز 22 درصد در سال‌جاری نسبت به سال پیش از آن در استان کردستان رشد داشته‌ایم.

توقیف 120 گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راه کردستان در ادامه از توقیف 120 مورد گواهینامه در مدت زمان یاد شده در استان خبر داد و گفت: 50 مورد از این آمار مربوط به رانندگانی است که در تست اعتیاد و الکل مثبت بوده‌اند.

نادری از رشد 30 درصدی برخورد در زمینه نقص فنی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 7 هزار و 174 مورد و در چهار ماه امسال نیز 9 هزار و 679 مورد برخورد در این حوزه به ثبت رسیده است.

وی از آغاز مرحله دوم طرح پلیس تابستانی در کردستان از 16 مردادماه امسال خبر داد و گفت:‌ این طرح تا پایان شهریور ماه در استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها به منظور کاهش میزان تصادفات اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راه کردستان تصریح کرد: 60 تیم تلفیقی انتظامی و پلیس راه در جاده‌های روستایی استان نیز در همین راستا فعال و در طول ماه جاری با جدیت تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/79002/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول