اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان:

نزاع در گیلان کاهش یافته است

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از کاهش هفت درصدی مراجعان نزاع در این استان خبر داد.

نزاع در گیلان کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فیروز آیتی‌فیروزآبادی پیش از ظهر امروز در جلسه پزشکی قانونی گیلان گزارشی از روند فعالیت و حوادث این استان در بهار امسال را ارائه کرد.

وی با اشاره به موضوع نزاع در گیلان، اظهار کرد: در بهار امسال 6 هزار و 885 نفر به دنبال وقوع نزاع به مراکز پزشکی قانونی گیلان مراجعه کردند.

این مسئول، از کاهش نزاع در مدت مذکور خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تعداد مراجعان نزاع 7 هزار و 405 نفر بود، هفت درصد کاهش یافته است.

وی، از مجموع مراجعان نزاع در بهار امسال را 4 ‌هزار و 814 نفر مرد و 2 هزار و 71 نفر زن عنوان کرد.

آیتی‌فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال گذشته تعداد مراجعان مرد با موضوع نزاع 5 ‌هزار و 95 نفر و زنان 2 هزار و 310 نفر بود.

وی کاهش مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن و سوختگی در بهار امسال را از دیگر موارد مطرح شده ذکر کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان یادآور شد: در مدت مذکور 17 نفر بر اثر سوختگی در این استان جان خود را از دست دادند اما در بحث گازگرفتگی هیچ‌گونه تلفات جانی گزارش نشد.

وی به موضوع مسمومیت ناشی از قرص برنج در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در بهار امسال 169 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد 97 نفر مرد و 72 نفر دیگر زن بودند.

آیتی‌فیروزآبادی اضافه کرد: آمار مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در استان‌های تهران 74 درصد، گیلان 88.2 درصد و مازندران 46.2 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با تصریح بر اینکه مرگ و میر ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج سال اخیر از سال 87 تا 91 با سیر صعودی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: آمار این مسمومیت از 214 مورد در سال 1387 به 598 مورد در سال 91 در کشور رسیده است.

این مسئول یادآور شد: طبق آمارهای موجود، مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در سال 91 در مقایسه با سال ماقبل به میزان 29.2 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول