اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت مکانیزه 50 هزار هکتار از اراضی برنج مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در بیش از 50 هزار و 438 هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران خبر داد.

برداشت مکانیزه 50 هزار هکتار از اراضی برنج مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی افزود: تاکنون در سطح بیش از 64 هزار و 607 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران برداشت شلتوک انجام گرفته که بیش از 50 هزار و 438 هکتار آن به صورت مکانیزه صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت مکانیزه برنج استان با کمباین مخصوص برداشت برنج در سال گذشته در سطح 76 هزار و 340 هکتار بوده پیش‌بینی کرد: در سال جاری با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته به سطح حدود 90 هزار هکتار برسد.

عظیمی با بیان اینکه بیش از 206 هزار و پنج هکتار از اراضی شالیزاری استان به مرحله خوشه‌دهی رسیده‌اند، افزود: تاکنون در  24 هزار و 184 هکتار از اراضی شالیزاری استان پرورش رتون و در بیش از 19 هزار و 894 هکتار نیز نشای مجدد انجام گرفته است.

وی در ادامه از پیش‌بینی نشای مجدد در سطح 20 هزار هکتار و پرورش رتون در بیش از 60 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در سال جاری خبر داد که بیش از 160 هزار تن شلتوک از آن استحصال شد.

عظیمی گفت: سطح زیر کشت اراضی شالیزاری مازندران در سال جاری 220 هزار هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود از این اراضی یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک استحصال شود.

انتهای پیام/‌2296/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول