اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پروژه ناتمام گمرک لاور ساحلی / انتظار اهالی دشتی از دولت روحانی

با وجود اینکه برای پروژه لاور ساحلی هزینه‌های زیادی شده اما همچنان به اتمام نرسیده و همین امر موجب شده مردم اهالی دشتی انتظاراتی از دولت جدید داشته باشند.

پروژه ناتمام گمرک لاور ساحلی / انتظار اهالی دشتی از دولت روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، استان بوشهر که قطب انرژی ایران اسلامی محسوب می‌شود اما متاسفانه هنوز که هنوز است چهره محرومیت بر شهرستان‌های این استان و حتی مرکز استان سایه افکنده است و این نشانه ضعف مدیریت‌هایی است که در چند سال اخیر در استان شاهد بوده‌ایم.

با توجه به اینکه چند میلیارد ریال برای راه‌اندازی گمرک لاور ساحلی هزینه شده است مردم امیدوار بودند با اتمام کار احداث موج‌شکن این گمرک به بهره‌برداری برسد تا خواسته به حق و انتظارات مردم ساحل‌نشین این شهرستان پس از 32 سال محقق شود اما تاکنون امر محقق نشده و مردم با آمدن بیستمین استاندار بوشهر که تلاش‌هایی در جهت عمران و آبادانی استان داشتند دل خوش کرده بودند اما متاسفانه حادثه دلخراش زلزله در بخش شنبه و طسوج موجب شد تا حدودی این طرح‌ها ادامه پیدا نکند.

سیدعلی هاشمی فرماندار دشتی آذرماه 89 در جریان بررسی روند اجرای گمرک لاور ساحلی اظهار داشت: بندر لاور ساحلی دشتی یکی از قدیمی‌ترین بندرهای استان بوشهر بوده که سابقه گمرک آن به بیش از 60 سال می‌رسد، این گمرک در اوایل انقلاب تعطیل شد و این امر موجب شد این بندر قدیمی روند توسعه و پیشرفت را همراه با سایر نقاط و بنادر استان نداشته باشد.

فرماندار شهرستان دشتی در آن روز یادآورشد: بر اساس مصوبات سفر دور دوم رئیس جمهور به‌ استان بوشهر اعتبار لازم برای احداث گمرک شامل‌ انبارهای گمرک لاورساحلی و محوطه‌سازی و محل بارانداز به تصویب رسیده است و در طی چند سال گذشته با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال کار احداث گمرک شامل دو انبار تخلیه و بارگیری و محوطه و دیوارکشی گمرک انجام شده و اکنون این گمرک آماده بهره‌برداری است.

فرماندار دشتی در ادامه معتقد بود: گمرک لاور ساحلی یکی از این طرح‌ها و پروژه‌های مهمی است که از قبل از انقلاب تاکنون راکد مانده ولی به همت دولت مردمی و دلسوز احمدی‌نژاد در آینده نه چندان دور شاهد راه‌اندازی مجدد آن هستیم که این امر موجب ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

محمد حسین جهانبخش استاندار وقت بوشهر نیز در روز شنبه 4 دی ماه 89 ضمن بازدید از روند گمرک لاور ساحلی گفت: بهره‌برداری از گمرک لاورساحلی و موج‌شکن این بندر قدیمی که تاکنون بیش از 90 میلیارد ریال هزینه در برداشته است موجب توسعه و شکوفایی منطقه ساحلی شهرستان دشتی می‌شود‌. اما متاسفانه دوران مدیریت وی نیز به اتمام رسید و باز هم  از راه‌اندازی گمرک لاور ساحلی خبری نشد.

متاسفانه این پروژه که چندین میلیارد هزینه در برداشته است به حال خود رها شده است مردم ساحل نشین شهرستان دشتی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از دولت اعتدال انتظار دارند تا نسبت به این پروژه مهم اقدام جدی به‌عمل آورند زیرا با راه‌اندازی این گمرک شاهد تحول عظیمی در منطقه ساحلی شهرستان دشتی خواهیم بود.

راه‌اندازی کارخانه مند دشتی مطالبه مردم از دولت روحانی

دومین خواسته مردم شهرستان دشتی از دولت دکتر روحانی راه‌اندازی کارخانه مند دشتی است که امید می‌رود در این زمینه بانک ملی ایران نسبت به تعهداتش عمل کند تا شاهد محقق شدند شعار حماسه اقتصادی حضرت امام خامنه‌ای در شهرستان دشتی باشیم.

===========

اسماعیل حاجیانی

===========

انتهای پیام/66001/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول